Zwykła kanapka? Ma... 8 tys. kalorii

2016-11-22
Zwykła kanapka? Ma... 8 tys. kalorii

Głodny? Na co czekasz! Jedź do Anglii (o ile jeszcze w niej nie jesteś) i skosztuj kanapki, która jest najbardziej kaloryczną kanapką świata. Taką właśnie serwują w jednym z tamtejszych pubów: ma... 8 tys. kcal.

W Las Vegas jest grill bar, który nazywa się „Heart Attack” i serwuje burgery, które są tak wielkie, że naprawdę nie każdy potrafi je zjeść. Zanim klienci się za nie wezmą, zakładają specjalne fartuchy, a ludzie powyżej 200 kg jedzą w lokalu za darmo.

 

W Anglii śmieją się z takich barów i uważają, że serwowane w nich potrawy są dla mięczaków. The George Pub and Grill w Stockton-on-Tees wprowadził właśnie do menu kanapkę, która ma 8 tys. kalorii jest oficjalnie najbardziej pożywnym sandwichem na Ziemi (czeka na wpisanie do Księgi Rekordów Guinnessa).

 

Skąd pomysł? The George Pub and Grill nie pierwszy raz szokuje swoich klientów. Już wcześniej zaczęto tam podawać największy na świecie „mix-grill”, czyli zestaw mięs z rusztu wzbogacony dodatkami. Ktoś wpadł na pomysł, by skompresować kalorię w postaci kanapki, no i udało się.

 

Standardowa zapotrzebowanie kobiety średniego wzrostu i wagi na kalorie, to 2 tys. dziennie. Mężczyzna o wadze 90 kg i 180 cm wzrostu powinien zjeść prawie 3 tys. by nie zacząć chudnąć. Łatwo obliczyć, że spożycie angielskiej kanapki dwu- lub trzykrotnie przekracza dzienne zapotrzebowanie. Czy to bezpieczne?

 

W The George Pub and Grill trzymają rękę na pulsie. Zanim zaserwują posiłek, trzeba podpisać z im zgodę, że w razie ataku serca rezygnuje się z roszczeń. Mają tam też typowe dla Wysp poczucie humoru: – W razie ataku serca po zdedzeniu kanapki płacimy za transport do szpitala – powiedział dziennikowi „Metro” Craig Harker, szef kuchni.

 

Charakterystyka kanapki? Ocieka tłuszczem i jest smaczna (tak twierdzą ci, którzy się z nią zmierzyli). Co interesujące, nie jest wielka, wręcz standardowa. Kalorie udało się w niej upakować dzięki węglowodanom i tłuszczowi.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska