Winyle sprzedają się lepiej niż muzyka cyfrowa

Winyle sprzedają się lepiej niż muzyka cyfrowa

Magia czarnych płyt nie tylko nie przemija, ale z każdym rokiem wręcz się nasila. Doszło do sytuacji bezprecedensowej – po raz pierwszy w historii w Wielkiej Brytanii miłośnicy muzyki wydali więcej pieniędzy na płyty winylowe, niż na utwory w formacie cyfrowym.

Historia muzyki to opowieść o ciągłym postępie – zarówno jeśli chodzi o samo brzmienie, jak i nośniki, na których jest utrwalane. Wiele z tych, które święciły triumfy przed laty, dziś są niemal całkowicie zapomniane – należy do nich zaliczyć między innymi taśmy szpulowe oraz minidiski. Wydawało się, że podobny los spotka także kasety magnetofonowe, ale te nadal mają swoje (może niezbyt wielkie, ale wciąż) grono wielbicieli. Nie da się jednak ukryć, że przyszłość należy do formatów cyfrowych oraz serwisów streamingowych. A przynajmniej tak by się mogło wydawać.

 

Jak się okazuje, płyta winylowa, czyli najbardziej klasyczny nośnik utworów muzycznych nie tylko nie odeszła w zapomnienie, ale także coraz śmielej poczyna sobie na niezwykle trudnym, współczesnym rynku. Nostalgia za czasami minionymi, a co za tym idzie moda na wszystko co retro nie przeszła bez uwagi obok wytwórni muzycznych, które zaczęły oferować swoje wydawnictwa także na czarnych płytach. Był to strzał w sam środek tarczy – winyle zaczęły zdobywać coraz większą popularność i w minionym tygodniu wpływy z ich sprzedaży w Wielkiej Brytanii przekroczyły te z wersji cyfrowych. Brytyjczycy na woski wydali 2,4 miliona funtów, natomiast na mp-trójki 2,1 miliona. Niby nie jest to wielka różnica, ale w analogicznym okresie rok wcześniej statystyki te wyglądały zgoła inaczej – wpływy z muzyki na czarnych płytach wyniosły 1,2 miliona, podczas gdy ich cyfrowe odpowiedniki kosztowały 4,4 miliona.

 

Winyl stał się popularnym prezentem świątecznym i ten trend niezwykle nas cieszy – zdecydowanie wolelibyśmy dostać album na takim nośniku, niż w mp3.

 

foto: iStock/mactrunk 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska