„Yakuza 0” – przemoc, seks i męska rozrywka

2017-01-25
„Yakuza 0” – przemoc, seks i męska rozrywka

Seria „Yakuza” jest bardzo popularna, ale głównie w Japonii. Czasami tak bywa, że gry, które kochają mieszkańcy Kraju Kwitnącej Wiśni, Europejczyków i Amerykanów zachwycają mniej... „Yakuza 0” ma jednak szansę zmienić ten stan rzeczy.

Firma SEGA celowo robi ukłon w stronę zachodnich graczy. Yakuza 0 to prequel pozostałych gier z tej serii, który świetnie posłuży jako wprowadzenie w oryginalną rozgrywkę i niepowtarzalną atmosferę świata wykreowanego przez japońskich developerów.

 

Yakuza 0 opowiada o początkach Kazumy Kiryu, bohatera znanego z pozostałych części. Historia rozpoczyna się w grudniu 1988 r. w Kamurocho, pełnej napięcia dzielnicy Tokyo, gdzie Kiryu rozpoczyna swoją karierę w szeregach syndykatu Dojima yakuza. Początkowe sukcesy zostają jednak przerwane przez oskarżenie o nieumiejętne zebranie mafijnego długu. Kiryu będzie musiał wykorzystać cały swój spryt i umiejętności walki by odzyskać swój honor oraz ocalić reputację swojego ojca Shintaro Kazamy.

 

 

Ci z was, którzy mieli już okazję grać w inne tytuły z tej serii, wiedzą, że sama rozgrywka jest dość oryginalna. Nie inaczej jest tutaj. Yakuza 0 to przygodowa gra akcji, która dodatkowo najeżona jest mnóstwem minigierek o różnym charakterze, od zarządzania klubem nocnym, aż po łowienie ryb czy wyciąganie maskotek z maszyny. Dodatkowo nie brakuje w niej elementów „chodzonych” bijatyk w japońskim stylu. Świat gry sprawia wręcz wrażenie otwartego.

 

Klimat gry nawiązuje wprost do kina akcji lat 80-tych. Wiecie o co chodzi – każdy z nas obejrzał dziesiątki tego typu obrazów, nawet jeśli nie pamiętamy ich tytułów. Twardzi, bezlitośni faceci, którzy robią błyskotliwe kariery w półświatku i... znają karate. Bo przecież chodzi nie o byle jakie filmy akcji, ale o te japońskie.

 

Mówiąc najprościej – Yakuza 0 to takie GTA po japońsku. Chyba wystarczająca rekomendacja, co?

 

fot. materiały producenta

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska