Montblanc w hołdzie Johannesowi Keplerowi

2017-02-14
Montblanc w hołdzie Johannesowi Keplerowi

Najnowsza kolekcja Montblanc została poświęcona słynnemu niemieckiemu matematykowi i astronomowi – Johannesowi Keplerowi.

Kepler to postać niezwykle zasłużona dla światowej nauki. Nazwiskiem żyjącego na przełomie XVI i XVII wieku matematyka zostały nazwane trzy prawa astronomiczne opisujące ruch planet wokół Słońca, także dzięki niemu używamy ułamków dziesiętnych.

 

Zasługi Keplera zostały dostrzeżone przez firmę Montblanc, która postanowiła poświęcić mu kolejną kolekcję swoich artykułów piśmienniczych. Pierwszy jej element to pióro – inspiracją dla jego powstania były ilustracje z książki Keplera pod tytułem De Stella Nova in Pede Serpentarii, wydanej w 1604 roku. Kepler opisał w niej supernowę, znajdującą się w gwiazdozbiorze Wężownika. Wyprodukowanych zostało zaledwie 39 egzemplarzy, a za każdy z nich trzeba zapłacić 48 130 dolarów. Drugie z nich oddaje hołd innej książce Keplera, wydanej w 1609 roku Astronomia Nova i ponownie znajdziemy na nim odniesienia do gwiazdozbioru Wężownika, a także Strzelca. Na korpusie znalazło się miejsce na zdobienia w postaci złota i drobnych diamentów, a jego koszt wynosi 140 tysięcy dolarów.

 

 

Trzecie pióro z serii to jeszcze wyżej podniesiona poprzeczka cenowa. Za ponad 500 tysięcy dolarów można stać się właścicielem jednego z pięciu piór – na zatyczce każdego z nich znajdziemy mechaniczny zegar, umożliwiający śledzenie faz księżyca. Ostatnim, najdroższym elementem serii poświęconej Johannesowi Keplerowi jest pióro  High Artistry Stella Nova Limited Edition 1, które zostało ozdobione 570 diamentami i  aż 5294 szafirami. Za to dzieło sztuki piśmienniczej trzeba zapłacić półtora miliona dolarów! W zestawie z nim znalazł się specjalny, porcelanowy stojak, wykonany przez Porzellan Manufaktur Nymphenburg. Całą kolekcję uzupełniają wyjątkowe spinki do mankietów w kształcie modelu układu słonecznego, stworzonego przez Keplera.

 

foto: materiały producenta

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska