Imponująca reklama Nicolasa Windinga Refna

Imponująca reklama Nicolasa Windinga Refna

Przed wami chyba najbardziej „narkotyczna” reklama alkoholu, jaka kiedykolwiek powstała. Nie tylko dla „wizyjności” warto ją obejrzeć, ale przede wszystkim dla kunsztu Refna, którego najnowszy film „Neon Demon” ma wejść na ekrany polskich kin 22 lipca.

Nie raz i nie dwa zdarzyło się, że reklamy były rozbiegiem dla wielkich reżyserów. Jako dowód wystarczy przywołać Davida Finchera, twórcę „Podziemnego kręgu” czy „Zaginionej dziewczyny”, który – zanim na dobre rozkręcił swoją karierę – terminował jako twórca teledysków muzycznych i reklam. Nie inaczej jest z Nicolasem Windingiem Refnem, uznawanym za jednego z najciekawszych reżyserów średniego pokolenia. Obok marki Hennessy, robił też spoty m.in. dla Gucciego i Lincolna. Przyznajmy, że wybiera marki dla prawdziwego playboya.

 

Refn jest znany z filmów, które przede wszystkim tworzone są jako wciągające podróże wizualne, ale nie tracą przy tym na wartkości akcji. Przykłady? Proszę bardzo, choćby będący ogromnym sukcesem „Drive”, który przypieczętował status bożyszcza kobiet przyznany Ryanowi Goslingowi. Albo „Bronson” - biograficzny film o zwariowanym mordercy, przypominający epatujące przemocą obrazy Tarantino. Każdy z jego filmów jest dodatkowo jakby „narkotyczny”. Co to właściwie znaczy? Najlepiej przekonać się oglądając reklamę Hennessy:

 

 

Tym lepsza okazja, żeby zobaczyć bardzo artystyczną reklamę Refna, że wkrótce do polskich kin wejdzie „Neon Demon” - thriller, którego akcja rozgrywa się w świecie kobiecego modelingu. Występują w nim m.in. młodziutka Elle Fanning (wygląda na to, że za jakiś czas zrobi się o niej bardzo głośno!) i Keanu Reeves. Znowu mamy do czynienia z akcją okraszoną dużą liczbą tajemniczych symboli i imponującą stroną wizualną. Najlepiej zresztą zobaczyć trailer „Neon Demon” i mniej więcej przekonać się co i jak:

 

 

Z ręką na sercu: ile kojarzycie bardziej efektownych reklam alkoholi niż ta zrobiona przez Refna? Spragnieni?

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska