Spotify wprowadza zmiany – nowości tylko dla użytkowników wersji premium

2017-04-06
Spotify wprowadza zmiany – nowości tylko dla użytkowników wersji premium

Najpopularniejszy serwis streamingowy podpisał umowę z Universal Music Group, czyli największą grupą fonograficzną na świecie. To dobra wiadomość dla użytkowników Spotify, ale niestety nie dla wszystkich…

Ze Spotify można korzystać na dwa sposoby – za darmo (pomiędzy utworami pojawiają się wówczas reklamy, a playlisty są grane w kolejności losowej), lub wykupując abonament pozbawiony wymienionych ograniczeń (kosztuje on około 20 zł miesięcznie, ale jeśli zdecydujemy się na opcję Family, cena ta będzie niższa). Obecność reklam i losowość playlist były jak dotąd jedynymi różnicami pomiędzy wariantem darmowym i płatnym. Teraz ma się to zmienić.

 

Zapisy umowy pomiędzy szwedzką firmą a Universal Music Group wprowadzają bowiem pewne ograniczenie, z którego użytkownicy wersji darmowej z pewnością nie będą zadowoleni. Zadbano o to, aby najnowsze wydawnictwa przez pierwsze dwa tygodnie od premiery były dostępne tylko dla użytkowników, którzy zdecydowali się na wykupienie subskrypcji – chyba, że sami artyści postanowią inaczej i zdecydują się udostępnić swoje najnowsze dzieła wszystkim w dniu premiery. Najprawdopodobniej jednak ci, którzy na co dzień korzystają z wersji darmowej, będą musieli poczekać. Przypomnijmy, że w katalogu Universala znajdują się między innymi Kanye West, Drake, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift i wiele innych gwiazd.

 

Prezes Spotify, Daniel Ek, stwierdził, że współpraca z Universal Music Group wynika ze „wspólnej miłości do muzyki, dostarczania jej fanom i szacunku do kreatywności”. Dodał również, że „doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że nie wszystkie albumy różnych artystów można promować w ten sam sposób”.

 

Spotify jest najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie – 50 milionów użytkowników regularnie opłaca subskrypcję. Szacuje się, że drugie tyle korzysta z wersji darmowej.

 

foto: hocus-focus / iStock

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska