Adidas promuje buty z recyklingu

Adidas promuje buty z recyklingu

Firma Adidas już niedługo wprowadzi do swojej kolekcji nową parę butów. Dość szczególnych. Model Adidas x Parley będzie produkowany z plastiku pochodzącego z utylizacji śmieci zalegających na dnie oceanu.

Może niektórym z was mówi coś nazwa nowego modelu butów od Adidasa. Chodzi o jej drugi człon – Parley. Pochodzi od nazwy grupy Parley for the Oceans, która zajmuje się zrównoważonym rozwojem i za główne zadanie stawia sobie dbanie o odzyskanie harmonii oceanicznych ekosystemów. Nowe buty w kolekcji Adidasa będą owocem współpracy dwóch firm.

 

Buty będą wyprodukowane z nylonowych sieci rybackich i innych plastikowych odpadów. Eksperymentalny produkt został po raz pierwszy zaprezentowany w ubiegłym roku, teraz jednak niemiecka firma zamierza wprowadzić go na rynek. Co oznacza, że za jakiś czas wszyscy będziemy mogli kupić wykonane ze zutylizowanych materiałów buty do biegania i w ten sposób wydatnie przyczynić się do odzyskania zdrowia przez naszą planetę.

 

 

Informacja dla wszystkich chętnych: buty Adidas x Parley powinny wejść do sprzedaży już w drugiej połowie tego roku. Ich produkcja jest częścią większego programu uświadamiającego społeczeństwu zły stan wód na całym świecie. Każdy but będzie zawierał w sobie 29.5 gram materiału pochodzącego recyklingu śmieci wydobytych z oceanu.

 

Przedstawiciel Adidasa twierdzi, że to dopiero początek i, że teraz, kiedy firma posiadła już szereg rozwiązań pozwalających na produkcję butów z utylizowanych materiałów, postara się używać ich także do produkcji następnych modeli. Trzymam kciuki za powodzenie planu!

 

Dla tych, którzy nie mogą się doczekać premiery ekologicznych butów od Adidasa mam dobrą wiadomość. Nie musicie czekać, aż będą dostępne w sprzedaży. W czerwcu Adidas ogłosił na swoim Instagramie konkurs, w którym do wygrania jest 50 par. By wystartować, trzeba nakręcić krótki film prezentujący sposób na unikanie plastikowych opakowań. Konkurs trwa jeszcze do końca lipca.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska