Nowy utwór Jimka i jego orkiestry marzeń. Finał Projektu 30/90

2017-05-30
Nowy utwór Jimka i jego orkiestry marzeń. Finał Projektu 30/90

Jak w jednym utworze połączyć setki różnych dźwięków płynących z fortepianu, elektrycznych skrzypiec, saksofonu i gitary z odgłosem domofonu, rozbijającej się tafli lodu czy pracującej wiertarki? Zapytajcie Radzimira Dębskiego, który wczorajszego wieczoru, wspólnie z laureatami oraz orkiestrą, zaprezentował utwór wieńczący Projekt 30/90. W ten sposób przypieczętowana została współpraca kompozytora i producenta muzycznego z marką Wyborowa.

Finał Projektu 30/90 w warszawskim Teatrze Palladium był ukoronowaniem inicjatywy muzycznej Jimka, marki Wyborowa oraz miłośników muzyki, których artysta zaprosił do współpracy. Sympatycy marki, fani twórczości Radzimira Dębskiego, znajomi i przyjaciele artysty, a także przedstawiciele świata mediów wzięli udział w wyjątkowym wydarzeniu wieńczącym ten projekt. Podczas koncertu odbyła się prapremiera utworu stworzonego przez Jimka przy współudziale laureatów Projektu 30/90, a także klipu, będącego jego dopełnieniem.

 

 

Do występu w koncercie finałowym muzyk zaprosił orkiestrę złożoną ze studentów oraz absolwentów Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Wśród gości wydarzenia znaleźli się laureaci Projektu 30/90, znani muzycy oraz bliscy i przyjaciele Jimka, a wśród nich: Anna Jurksztowicz, Bovska, Gabi Drzewiecka, Novika, Odeta Moro, Gosia Baczyńska i Bartek Jędrzejak.

 

Oryginalne dźwięki w Projekcie 30/90

Spośród ponad 1100 zaskakujących zgłoszeń przesłanych do Projektu 30/90 Radzimir Dębski wybrał 196 fragmentów muzycznych, które można usłyszeć w finalnym utworze. Swój głos mogli oddać także internauci, którzy wybrali jedna laureatkę. Wśród uczestników akcji wyróżnionych przez kompozytora znaleźli się liczni muzycy, w tym m.in. wokalistki Marika, Bovska i Oliwjah, beatboxer ORIONBBX, duet wiolonczelistów, saksofonista, basista, pianista, chór, ale także autorzy niestandardowych dźwięków, takich jak odgłos wiertarki, skrzypiących drzwi czy fajerwerków.

 

 

Projekt 30/90 wyznacza standardy muzycznego świętowania

Projekt 30/90 to inicjatywa, która w tym roku ponownie połączyła Radzimira Dębskiego oraz markę Wyborowa. Pretekstem do jej realizacji są tegoroczne trzydzieste urodziny Jimka oraz dziewięćdziesiąty jubileusz marki. – To niezwykłe przedsięwzięcie przekracza granice, będąc pierwszą tego typu akcją, realizowaną na tak dużą skalę w Polsce, w której fani wspólnie z artystą biorą udział w procesie twórczym – mówi Tadeusz Rusek, Senior Brand Manager Wyborowa S.A.

 

 

W ramach akcji Jimek stworzył dźwięki, jako zalążek pomysłu muzycznego i zaprosił do wspólnego muzykowania wszystkich tych, którym muzyka jest bliska. Bez względu na to, czy są profesjonalnymi muzykami, czy tylko jej odbiorcami. W efekcie, do projektu nadesłano ponad 1100 zgłoszeń, spośród których blisko 200 zostało użytych w finalnym utworze oraz teledysku, który już niebawem będzie można obejrzeć na profilach artysty oraz marki w mediach społecznościowych.

 

Z okazji podwójnego jubileuszu powstała także limitowana butelka wódki Wyborowa. Dla uwiecznienia współpracy Jimek zaprojektował grafikę inspirowaną op-artem oraz symboliką muzyczną. Znak wykorzystany na butelce to fermata, która symbolizuje w muzyce przedłużenie dźwięku bądź pauzę. W zestawieniu z kształtem nawiązującym do fali dźwiękowej oddaje dynamiczny charakter Projektu 30/90. Dodatkowo w ramach akcji do wygrania były zaproszenia na ekskluzywny koncert Radzimira Dębskiego wieńczący ten niezwykły projekt.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska