Manchester United najbardziej wartościowy, Real Madryt najsilniejszy

2017-06-07
Manchester United najbardziej wartościowy, Real Madryt najsilniejszy

Firma Brand Finance opublikowała swój doroczny raport traktujący o sile marki i jej wartości w kontekście klubów piłkarskich. Najbardziej wartościowa marka to Manchester United, natomiast najsilniejszą może się pochwalić triumfator tegorocznej edycji Ligi Mistrzów, czyli Real Madryt.

Chociaż angielskie kluby w ostatnich latach radzą sobie dość przeciętnie jeśli chodzi o najbardziej prestiżowe rozgrywki klubowe w Europie, czyli Ligę Mistrzów (Manchester United co prawda wygrał tegoroczną edycję Ligi Europy, ale te rozgrywki są traktowane raczej po macoszemu), to pod względem wartości i siły marek prezentują się naprawdę dobrze. W pierwszej pięćdziesiątce najbardziej wartościowych klubów aż osiemnaście pochodzi z Wielkiej Brytanii! Czternaście z nich to kluby niemieckie, siedem pochodzi z Hiszpanii, pięć z Włoch, cztery z Francji, a także po jednym z Holandii i Rosji. Na pierwszym miejscu znalazł się wspomniany Manchester United, który wyprzedził Real Madryt oraz FC Barcelonę. Tak natomiast prezentuje się pierwsza dziesiątka:

 

 

Sytuacja wygląda nieco inaczej w kategorii siły marki danego klubu. Tutaj palmę pierwszeństwa dzierży Real Madryt, który w najnowszym zestawieniu zamienił się miejscami z obecnie drugą FC Barceloną. Na najniższym stopniu podium znalazł się klub Roberta Lewandowskiego, czyli Bayern Monachium. Czwarte miejsce należy do Manchesteru United, a piąte do Juventusu.

 

 

W swojej analizie siły marki Brand Finance bierze pod uwagę m.in. wyniki sportowe, lojalność kibiców, wielkość budżetu, pojemność i funkcjonalność stadionu, wartość zawodników oraz obecność klubu w mediach społecznościowych. Wskaźnik BSI (Brand Strength Index, maks. 100) jest następnie przeliczany w oparciu o historyczne zyski i prognozowane przychody w przyszłości do wyliczenia tego, za jaką część wyniku finansowego odpowiedzialna jest bezpośrednio marka klubu i jaka jest jej wartość.

 

Cały raport można zobaczyć TUTAJ.

 

foto: Paolo Camera / flickr

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska