Strona zawiera materiały przeznaczone wyłącznie dla osób pełnoletnich




Warunki korzystania ze strony oraz polityka prywatności.

Whisky Grant’s celebruje 60. rocznicę swojej charakterystycznej butelki

2017-07-21
Whisky Grant’s celebruje 60. rocznicę swojej charakterystycznej butelki

Za marką whisky Grant’s stoi wieloletnia, rodzinna historia. 2017 rok jest jednak szczególnie wyjątkową datą dla tej marki, tak samo jak wyjątkowy jest smak tej jednej z najbardziej popularnych szkockich whisky na świecie. To właśnie teraz przypada 60. rocznica powstania ważnej części legendy i dziedzictwa marki – jednej z najbardziej rozpoznawalnych butelek w świecie whisky, klasycznej, trójkątnej butelki Grant’sa.

Historia charakterystycznej, trójkątnej butelki whisky Grant’s zdążyła już stać się częścią historii świata whisky. Jednak w latach 50-tych XX wieku, alkohol tej marki dostępny był w opakowaniach o rozmaitych kształtach i rozmiarach. Charles i Sandy Gordon, dwaj bracia zarządzający rodzinną firmą Grantów, wraz z Gordonem Grantem, szefem rady nadzorczej i jednocześnie potomkiem założycieli marki, postanowili w 1955 roku stworzyć jeden, unikalny design butelki dla wszystkich wariantów marki. Miał to być najważniejszy krok w stronę budowy światowej rozpoznawalności marki Grant’s i podboju nowych rynków. O pomoc zwrócili się do Hansa Schlegera, designera niemieckiego pochodzenia, pracującego w londyńskim biurze agencji reklamowej Ogilvy&Mather.

 

– Chcemy aby nowe opakowanie naszej whisky wyróżniało się spośród innych, było eleganckie i ukazywało kolor alkoholu. Powinno być też łatwe w pakowaniu i pasować do barowych ekspozycji – powiedział Charles Gordon w trakcie pierwszego spotkania z projektantem, podsumowując wszystkie problemy jakie napotykali przez ponad pół wieku sprzedaży i eksportu whisky. W odpowiedzi Schleger stworzył prototyp, który był podstawą do prac nad kształtem butelki znanym do dnia dzisiejszego. Trójkątny wzór butelki z łagodnymi rantami, był niezwykle odważny i innowacyjny jak na ówczesne czasy.


Podczas oficjalnej prezentacji przed Charlsem Gordonem i Erikiem Robertsem, Schleger zarysował tło powstania konceptu. – Wraz z moimi asystentami wybraliśmy piękny i dostojny, trójkątny kształt. Ręka naturalnie się wokół niego zamyka. Inne formy, co łatwo sprawdzić, zmuszają dłoń do otwarcia. Nowe opakowanie Grant’sa zachęca do podnoszenia i nalewania. Jest też wyższe od innych dostępnych na rynku, co jeszcze bardziej podkreśla jej elegancję. – mówił projektant.

 

Prototyp nowej, dedykowanej butelki Grant’sa wzbudził zachwyt przedstawicieli firmy. Ostatecznie została ona wprowadzona na rynek w 1957 roku, czemu towarzyszyła szeroka kampania reklamowa. Opakowanie projektu Hansa Schlegera było reklamowane jako „pierwsza butelka szkockiej zaprojektowana tak, by idealnie pasować do ludzkiej dłoni” a jej trzy ścianki symbolizowały trójcę szkockiej wody, powietrza i jęczmienia, najważniejszych składników whisky Grant’s. Z początku jednak Szkoci nie byli przekonani do innowacyjnego opakowania. Sprzedaż spadała, pomimo pomocy autorytetów świata whisky zaangażowanych w kampanię. Musiało minąć trochę czasu, aby wyczekiwany sukces na rodzimym gruncie w końcu nadszedł. W Ameryce natomiast, na największym rynku eksportowym, nowa butelka blendowanej whisky Grant’s od razu została hitem sprzedaży.

 

Mimo, że od momentu zaprojektowania i wprowadzenia charakterystycznej butelki Grant’sa na rynek mija w tym roku już 60 lat, jest ona nadal unikalnym i ponadczasowym przykładem designu. Z miejsca została ona ikoną stylu, która wyznacza standardy w świecie whisky. Najlepszym dowodem na wizjonerstwo jej autora, Hansa Schlegera, jest fakt, że pomimo wielu zmian etykiet przez te wszystkie lata, butelka pozostała praktycznie w niezmienionym kształcie.

 

fot. materiały promocyjne

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska