Polska aplikacja pomaga w walce z alkoholizmem

Polska aplikacja pomaga w walce z alkoholizmem

Z myślą o ludziach, którzy borykają się z problemem alkoholowym powstała aplikacja, która ma za zadanie pomóc im przestać pić.

Około 12 procent (czyli 600-700 tysięcy) dorosłych Polaków jest uzależnionych od alkoholu. Wielu z pośród nich nie zdaje sobie sprawy ze swojego problemu - często go bagatelizują twierdząc, że przecież kilka piwek albo butelka wódki raz na jakiś czas nie świadczy o problemie. Do poradni lub grup AA trafiają tacy, którzy są już w bardzo zaawansowanym stadium i są często do tego zmuszeni.

 

Z pomocą tym, którzy zdają sobie sprawę z tego, że nadużywanie alkoholu jest w ich przypadku coraz poważniejszym problemem, przychodzi aplikacja Alky Recovery. Czy jednak może się ona okazać pomocna tym ludziom, którzy wstydzą się przyznać do swoich alkoholowych problemów? Zdaniem twórców programu, jak najbardziej - z ankiety przez nich przeprowadzonej wynika, że aż 80% ludzi skorzystałoby z pomocy rozwiązań technologicznych, gdyby o nich wiedziało.

Aplikacja wita użytkownika informacją na temat tego, od jakiego czasu udaje mu się wytrwać w trzeźwości. Oprócz tego użytkownik ma możliwość prowadzenia dwóch dzienniczków: głodu oraz uczuć. W pierwszym z nich odpowiada się na pytania związane z odczuwaniem głodu alkoholowego - czy w danym dniu myślało się o przyjemnym stanie towarzyszącym piciu alkoholu, czy występuje suchy kac, zaburzenia snu itp. W drugim z dzienniczków użytkownik zwierza się ze swoich uczuć, jakich doznaje każdego dnia. W aplikacji znalazło się także miejsce na grupę wsparcia - użytkownicy mogą publicznie (chociaż oczywiście anonimowo) dzielić się między sobą swoimi codziennymi doświadczeniami dotyczącymi walki z nałogiem. Oprócz tego w Alky Recovery znajduje się także sekcja Wiedza z dużą ilością przydatnych informacji.

Alky Recovery jest dostępna za darmo w Google Play i działa na systemie Android - jak na razie nie ma informacji o wersjach na iOS oraz Windows Phone.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska