Opaski fitness to ściema: nie odchudzają

2016-09-23
Opaski fitness to ściema: nie odchudzają

Od kilku lat na nadgarskach dbających o siebie ludzi na całym świecie znajdują się opaski fitness. Estetyczne urządzenia monitorują aktywność fizyczną, motywują do działania i ćwiczeń. Jak dowodzą badania, ich pozytywne efekty są bardziej niż wątpliwe.

Smartbandów jest mnóstwo, od tanich modeli po warte kilkaset złotych produkty renomowanych firm sportowych i technologicznych. Łączą się z aplikacjami w smarftonach, dzięki czemu zapewniają, żę jesteśmy bardziej „smart” jeśli chodzi o funkcjonowanie naszego organizmu.

 

Dzięki nim znamy nasz wydatek kaloryczny, wiemy ile przeszliśmy kroków, przebiegliśmy kilometrów i przejechaliśmy rowerem. Monitorują długość i jakość snu, a po zaprogramowaniu informują, czy możemy zjeść więcej, czy czas się opamiętać, ile kalorii powinniśmy spalić, by osiągnąć swój codzienny „cel”. Osobisty trener na nadgarstku.

 

Jednak dociekliwi naukowcy postanowili powiedzieć „sprawdzam”. Wzięli pod lupę prawie pół tysiąca ochotników. Połowę posiadaczy smartbandów i drugą, która ich nie miała. Dokładnie obserwowali wszystkich przez dwa lata. Wszyscy byli na ścisłej diecie, monitorowano ich wagę i aktywność (tradycyjnie, nie za pomocą opasek fitness).

 

Po dwóch latach okazało się, że ci, którzy opasek nie mieli, stracili po 5,9 kilograma w dwa lata (taki był ich podstawowy cel: nieco schudnąć). Z kolei ci, którzy posługiwali się opaskami i im ufali również schudli, ale prawie dwa razy mniej, zaledwie 3,5 kilograma.

 

Dlaczego? Odpowiedzi na razie nie ma. Naukowcy jej szukają, ale podejrzewają, że posiadacze opasek dają sobie spokój z aktywnością tuż po osiągnięciu dziennego „celu”. Więcej jedzą i przestają się ruszać, bo im już tego nie potrzeba. Z kolei ci, którzy opasek nie mają, nie są o niczym informowani, więc jeśli chcą schudnąć, pilnują się cały czas i dają z siebie więcej.

 

Recepta jest prosta: chcesz schudnąć, wyrzuć opaskę do kosza.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska