Nintendo Switch – Japończycy zapowiedzieli nową konsolę

Nintendo Switch – Japończycy zapowiedzieli nową konsolę

Rynek konsol w Europie jest podzielony pomiędzy produkty Sony i Microsoftu. Nintento ze swoim WiiU w porównaniu do PlayStation 4 i Xboxa One wydaje się być produktem dość niszowym – wiele wskazuje na to, że będzie tak również w przypadku Switcha, czyli najnowszej propozycji Nintendo.

Niegdyś prawdziwy dominator rynku konsol, głównie za sprawą takich urządzeń jak Famicom oraz Nintendo Entertainment System, japońska firma pozostaje w cieniu swoich wielkich konkurentów, czyli Sony i Microsoftu. Po tym, jak GameCube poległ w starciu z PlayStation 2 i pierwszym Xboxem, Nintendo postanowiło zmienić strategię i zaoferować coś niekonwencjonalnego – efektem było Wii. Właśnie zaprezentowany Switch wydaje się kontynuować ten tok myślenia i jest zupełnie inny od swoich konkurentów.

 

 

Ideą twórców Switcha (który wcześniej był określony symbolem NX) było skonstruowanie hybrydy konsoli stacjonarnej i przenośnej. Sercem konsoli jest coś w rodzaju tabletu (na trailerze widzimy, że nie jest to ekran dotykowy), którego możemy używać na dwa sposoby. Jeśli chcemy usiąść wygodnie na kanapie i grać na telewizorze, ów ekran umieszczamy w specjalnej stacji dokującej. W każdej chwili możemy jednak wyjąć ekran z podstawki i używać go jako konsoli przenośnej. Kontrolery mogą być podłączone do centrali, lub zostać odczepione – w zależności od gry lub potrzeb.


Nintendo Switch ma trafić do sprzedaży w marcu 2017 roku. Japońska firma nie podzieliła się jak dotąd specyfikacją techniczną ani też kwotą, jakiej będzie oczekiwać od potencjalnych nabywców. Eksperci spekulują, że cena powinna wynieść około 300 dolarów, czyli około 1200 złotych. Czy znajdą się chętni na tablet ze stacją dokującą i dwoma malutkimi kontrolerami, który ewentualnie można podłączyć do telewizora? W Japonii z pewnością tak, ale w Europie Switch raczej stanie się ciekawostką, a nie realną konkurencją dla PlayStation i Xboxa.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska