Gapimy się na piersi? Nie, to nie my!

2016-11-07
Gapimy się na piersi? Nie, to nie my!

Seks sprzedaje, to jasne. Reklamy są pełne rozebranych ciał modelek, które mają nas zachwycić i przyciągnąć do sklepowych kas. Tyle tylko, że to nie my patrzymy na piersi i tyłki dziewczyn z billboardów, ale ich konkurentki: kobiety.

 

Jedziesz do pracy, obok drogi reklama kostiumów kąpielowych znanej szwedzkiej marki. Rzucasz okiem, jeszcze raz, podziwiasz cudowną figurę modelki, zawieszasz wzrok na jej piersiach, oceniasz kształtne biodra. Omal nie doprowadzasz do stłuczki, tak się zapatrzyłeś. Tak to wygląda? Jak się okazuje, nie do końca.
 
Firma Eyetrack Shop zrobiła badania wraz z ośrodkiem badawczym Medical Research Council. Wyszło z nich, że nasz męski wzrok błądzi po reklamie w zupełnie inny sposób niż kobiecy. I że to my mamy mniej jednoznacznie seksualne „rzuty oka” niż piękniejsza połowa ludzkości.
 
W badania jako „króliki doświadczalne” było zaangażowanych 100 osób, 50 kobiet i 50 mężczyzn. Pokazywano im reklamy (takie jak na zdjęciu), w których występowały półnagie modelki (ubrane w kostiumy kąpielowe). Jak się okazało, męski wzrok wcale nie spoczywał najpierw na ich piersiach, jak można by się było tego spodziewać. Najważniejsza okazywała się twarz. Potem badani mężczyźni przenosili wzrok na piersi, potem na opis reklamowanego produktu, a dopiero na czwartym miejscu znajdowały się inne części ciała.

 

 

 

Badane kobiety inaczej. To one zaczynały patrzeć najpierw na piersi reklamującej coś modelki, dalej w kolejności była twarz, opis produktu i części ciała.
 
W dalszych badaniach wyszło na jaw, że jednak reklama przeznaczona jest raczej do kobiet niż mężczyzn. To one skupiały większą uwagę na meritum, czyli opisie produktu. Mężczyzn mniej ona interesowała, patrzyli na modelkę, zapominając co w rzeczywistości reklamuje.
 
Zatem, wcale nie zaczynamy od patrzenia na biust, jak nam się to powszechnie zarzuca. Od tego zaczynają inne posiadaczki biustów: kobiety.

 

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska