Lepsza i ładniejsza: nowa Mazda CX-5

2016-11-16
Lepsza i ładniejsza: nowa Mazda CX-5

Cały problem z nowym modelem, który jest następcą udanego, jest taki, żeby za wiele nie zmienić, a jednak to zrobić. Właśnie taką sztukę musiała wykonać Mazda. Chyba się udało, jeśli dokładniej przyjrzeć się nowej CX-5.

 

Spore zmiany zaszły na zewnątrz. Auto upodobniło się do mniejszego crossovera CX-5, ale jest bardziej muskularne i potężniejsze, nie tylko jeśli wziąć pod uwagę wymiary. Samochód ma nową osłonę chłodnicy, reflektory (są węższe) i jest nieco szerszy od poprzednika. Linia dachu została poprowadzona niżej, a słupek A cofnięty, dzięki czemu maska pojazdu jest dłuższa, a auto dynamiczniejsze.


Wnętrze zostało unowocześnione, ale delikatnie. Zmieniła się kierownica i kilka innych szczegółów, ale główny nacisk położono na technologię. Ekrany dotykowe obsługujące najważniejsze funkcje auta mają większą średnicę i łatwiej się je obsługuje, jako opcję dodano możliwość zamówienia systemu audio Bose, a system łączności Connect to najnowsza, przyjazna w obsłudze wersja.

 

Jeśli chodzi o silniki, to z zależności od rynku dostępne będą motory 2.2 SkyActiv-D (diesel), 2.0 SkyActiv-G oraz motor 2,5-litrowy. Łączyć je można z automatycznymi lub manualnymi skrzyniami biegów (6-biegowymi). Standardem jest napęd na przednią oś, AWD dostępny będzie w wyższych wersjach. Mazda pochwaliła się sztywniejszym nadwoziem, które lepiej sprawdza się podczas dynamicznego pokonywania zakrętów.

 

Dodano wyposażenie poprawiające bezpieczeństwo kierowcy oraz asystujące mu. Nowa Mazda CX-5 będzie miała adaptacyjny tempomat, system rozpoznający znaki drogowe i kilka innych, znanych już z aut koncernu. Na uwagę zasługuje zwłaszcza system rozdzielający moment obrotowy na poszczególne koła.


Jakie będą ceny nowego modelu? Można się spodziewać, że Mazda wkrótce je ogłosi. Podobnie jak termin rozpoczęcia sprzedaży.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska