Audi będzie jeździło po Księżycu!

2016-11-29
Audi będzie jeździło po Księżycu!

Audi leci na Księżyc. Wraz z naukowcami z Part Time Scientists firma skonstruowała lądownik i dwa księżycowe łaziki. To część projektu Google'a „Lunar XPRIZE”.

Celem uruchomionego w 2007 projektu internetowego potentata było wysłanie na Księżyc pojazdu – łazika, bezpieczne osadzenie go na powierzchni, sprawienie by pojazd przejechał po Księżycu minimum 500 metrów i na koniec wysłał wysokiej jakości zdjęcia z tej podróży z powrotem na Ziemię.

 

Do konkursu stanęły 34 zespoły z całego świata. Do dziś szesnaście teamów bierze udział w technologicznym wyścigu. Wśród nich jest niemiecki zespół Part Time Scientists (PTScientists), któremu partneruje Audi.

 

Łazik nazywa się Audi Lunar quattro. W Audi tłumaczą, że praca nad nim to nie wyłącznie obliczone na rozgłos działanie. Także doskonałe pole zyskiwania doświadczenia w rozwoju napędu na obie osie. Partnerzy wspólnie skonstruowali także poruszający się autonomicznie księżycowy lądownik ALINA (Autonomus Landing and Navigation Module), którego zadaniem jest bezpieczny transport i osadzenie dwóch łazików na powierzchni Księżyca.

 

Zespół konstruktorów zaplanował podróż łazików z pokładu ALINY do mety, zlokalizowanej w miejscu pozostawienia przez amerykańską misję kosmiczną Apollo 17 przywiezionego przez nich pojazdu Moon Buggy. W opracowaniu tych planów pomagali im astronauci – Gene Cernan i Harrison Schmitt – członkowie dawnej załogi Apollo 17.

 

Moon Buggy stoi na księżycu od 44 lat i nikt nie wie, jak ekstremalne warunki środowiskowe wpłynęły przez ten czas na materiały, z których został zrobiony – np. na aluminiową ramę, czy na nylonowe pasy bezpieczeństwa. Są to zagadnienia niezmiernie ważne również dla Audi, z racji ciągłej pracy producenta nad materiałami, z których produkowane są samochody z czterema pierścieniami w logo.

 

Więcej informacji na temat całego projektu i zaangażowania Audi, znaleźć można na stronie internetowej www.mission-to-the-moon.com

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska