Dla playboya, czy jego dziewczyny? Nowa Fiesta

2016-12-01
Dla playboya, czy jego dziewczyny? Nowa Fiesta

Podczas uroczystości Go Further zorganizowanej w Kolonii Ford zaprezentował nową generację Forda Fiesta. To - według Forda - najbardziej zaawansowany technologicznie mały samochód na świecie.

 

Nowa generacja Forda Fiesty wyposażona jest w najbardziej zaawansowane technologie wsparcia kierowcy i łączności multimedialnej, jakie kiedykolwiek znalazły się w wielkoseryjnym małym samochodzie w Europie: przekonuje producent. Nowa Fiesta oferowana będzie też w najbardziej wszechstronnej i najpełniejszej palecie modeli i wersji w 40-letniej historii modelu.

Ford zaprezentował 4 warianty produkcyjne Fiesty, w tym Titanium, inspirowany modelami Ford Performance model Fiesta ST-Line, luksusowy Vignale oraz Fiestę w wersji crossover Active – pierwszy z długiej linii modeli Active, które w najbliższych latach opuszczać będą fabryki Forda.

3- i 5-drzwiowe warianty Fiesty z zewnątrz są ewolucją poprzedniej generacji, ale w środku to już zupełne inne auta. Pozwalają na pełniejszą personalizację niż kiedykolwiek dotąd. Fiesta wciąż ma pozostać jednym z lepiej prowadzących się ma łych aut, według Forda właśnie dzięki takiemu zadziornemu charakterowi Fiesta była przez 4 lata najlepiej sprzedającym się małym autem w Europie.

Wśród systemów wsparcia kierowcy dostępnych w nowej Fieście – wspieranych przez technologie sensoryczne zdolne do monitorowania przedpola aż do 130 m przed autem – są m.in. rozbudowany system wykrywania pieszych (Pedestrian Detection), który po raz pierwszy pomaga w unikaniu kolizji w nocy, a także po raz pierwszy system aktywnego wspomagania parkowania Ford Active Park Assist, który pozwala uniknąć stłuczek podczas autonomicznego procesu parkowania.

Fiesta jest też pierwszym samochodem Forda, który może być wyposażony w wysokiej klasy system nagłośnienia Bang & Olufsen Play Sound System. Po raz pierwszy jest tu też oferowany otwierany szklany dach panoramiczny. System multimedialnej łączności Sync 3 obejmuje wolnostojący ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej do 8 cali. Zredukowano liczbę przełączników na konsoli środkowej o niemal 50 proc.

W palecie dostępnych jednostek napędowych są m.in. silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM oraz pierwszy raz w Fieście wysokiej mocy silnik wysokoprężny 1.5 TDCi rozwijający moc 120 KM. Przewidywany poziom emisji dwutlenku węgla w modelu Fiesta zaczyna się od 82 g/km, w czym silniki wspierane są przez zupełnie nową skrzynię biegów o 6 przełożeniach i innowacyjnym systemie obniżania oporów wewnętrznych i tarcia.

 

Źródło: Ford, Mototarget.pl

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska