Ferrari podwyższa poprzeczkę: jest jeszcze szybciej!

2016-12-06
Ferrari podwyższa poprzeczkę: jest jeszcze szybciej!

Czasami odnosimy wrażenie, że pracownicy Ferrari przychodzą do fabryki i po porannej kawce mówią sobie: „A może byśmy zrobili coś jeszcze szybszego?”. Wszyscy kiwają głowami, pada zbiorowe „si, si, si”, no i biorą się do roboty. Potwierdzeniem takiego scenariusza jest nowe Ferrari 488 Challanenge.

Dążenie do doskonałości i przekraczania kolejnych barier po prostu zawiera się w DNA Ferrari. Włosi zaczęli od wyścigów, wciąż w nich są i – miejmy nadzieję – nigdy nie zrezygnują. Nikt w firmie, podczas tworzenia aut, nie myśli o bogatych 60-latkach, którzy są głównymi klientami marki. Każdy: o wyścigach.

 

488 Challenge został stworzony do serii wyścigowej, która odbywa się w Stanach Zjednoczonych. Samochód to szósta generacja dla niej opracowana, ale po raz pierwszy doładowana.

 

Ferrari 488 Challenge jest rozwinięciem drogowej wersji 488 GTB. Jednostka napędowa ma osiem cylindrów, pojemność 3,9 litra i 670 koni mechanicznych mocy. Przeprowadzono wiele modyfikacji. Skrzynia biegów ma krótsze przełożenia, zmieniono układ wydechowy na sportowy i pogrzebano w elektronice, zmieniając oprogramowanie, które steruje silnikiem oraz napędem.

 

Co widać na zdjęciu, kolejne prace przeprowadzono w tunelu aerodynamicznym. Auto dostało potężne skrzydło, a jego przód radykalnie różni się od wersji drogowej. Nowe są chłodnice i kilka wlotów powietrza.

 

Na koniec wypuszczono bestię na tor Fiorano (tor wyścigowy należący do Ferrari). Okazało się, że spełniła pokładane w niej oczekiwania, pokonała go bowiem w 1 minutę i 15 sekund (szybciej od Challenge Evo i o 7,5 sekundy szybciej od drogowego 488 GTB: to przepaść).

 

488 Challenge na wspomnianym torze jest szybsze o 4 sekundy od flagowego modelu drogowego Włochów: LaFerrari. To chyba najlepsza rekomendacja (ciekawe, czy gdyby założyć slicki do tego ostatniego, wynik przestałby być aż tak miażdżący).

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska