Skoda w teren: nowa Octavia Scout

2017-01-05
Skoda w teren: nowa Octavia Scout

Modernizacja rodziny Škody Octavia nie zwalnia tempa. Do limuzyny, kombi i najszybszej Ostavii RS dołącza odmłodzona, najbardziej wszechstronna z wersji Scout, wyposażona w wiele nowych rozwiązań i elementów wyposażenia.

Udoskonalona Škoda Octavia Scout debiutuje z trzema wariantami napędowymi i napędem na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Z prześwitem zwiększonym o 30 mm wobec OCtavii Combi kompaktowy model bez problemu odnajduje się także poza asfaltowymi drogami. Poradzi sobie na podjazdach i zjazdach oraz przy ciągnięciu przyczep. Jak zawsze można w niej liczyć na wiele rozwiązań „Simply Clever”.

Udoskonalona Škoda Octavia Scout zyskała nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie: wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie.

Światła wykonane są w pełni w technologii LED (z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS), a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym. Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.

Škoda Octavia Scout ma przestronne jak na segment samochodów kompaktowych wnętrze, wysoki poziom wszechstronnej funkcjonalności i dobre właściwościami jezdnymi. Poza zwiększonym prześwitem o jeszcze większą przyjemność z jazdy terenowej dba napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach kluczowego znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.

Tak przednia jak i tylna oś Škody Octavii Scout wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach, zachowując przyczepność wszystkich kół. O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba funkcja Off Road wraz z selektorem trybu jazdy. Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców. Nowoczesne oprogramowanie silnika czyni je prostszym.

Użytkowanie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe poprzez podgrzewane koło kierownicy i podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo-Flux, która zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci, zapewniając zawsze wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych. Unowocześniona Škoda Octavia Scout ma bagażnik o pojemność od 610 do 1740 litrów, a dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości 1010 mm jest też dostosowana do przewozu dużych ładunków bez utrudnień. Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej Octavia Scout zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.

 



Škoda Octavia Scout jest powiązana technicznie z modelem Combi. Do gamy napędowej dołącza wariant 2.0 TDI 150 KM z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG.

Model w momencie rynkowego debiutu dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami:

1.8 TSI: 180 KM, prędkość maksymalna 216 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy,
2.0 TDI: 150 KM, prędkość maksymalna 207 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 9,1 sekundy,
2.0 TDI: 184 KM, prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy.

Nowa Škoda Octavia Scout wyposażona jest we wszystkie technologie znane z najnowszej generacji modeli czeskiej marki. Topowy system nawigacyjny Columbus wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu.

Sporo jest także asystentów prowadzenia. Nowe funkcje obejmują między innymi wspomaganie cofania z przyczepą oraz ostrzeganie przed uczestnikami ruchu w martwym polu. Aktywna funkcja Crew Protect Assist ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, a także współpracuje z nadzorem odstępu. Front Assist wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych. Udoskonalony został także asystent parkowania.

 

 

Źródło: Škoda, Mototarget

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska