Stinger: takiej Kii jeszcze nie było!

2017-01-09
Stinger: takiej Kii jeszcze nie było!

Na salonie samochodowym zdominowanym przez amerykańskich producentów Kia zaprezentowała zupełnie nowy model o nazwie Stinger. Pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupé będzie konkurował w klasie, w której dominują samochody europejskich producentów.

 

Stinger odzwierciedla wszystko to, co w tej chwili Kia ma najlepszego – moc, sportowe osiągi, jakość wykonania i niezawodność. Oferowany w różnych wersjach silnikowych oraz z luksusowym wykończeniem i wyposażeniem Stinger trafi do sprzedaży zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i w Europie do końca 2017 roku.

 

Z wyglądu Stinger emanuje mocą, nie ma ani grama “tłuszczu” i budzi zaufanie już od pierwszego spojrzenia. Proporcje nadwozia gwarantuje konstrukcja układu napędowego z przeniesieniem napędu na tylne koła. Długa pokrywa silnika, krótki przedni zwis i długi rozstaw osi, który zapowiada przestronną kabinę – proporcje nadwozia Kia Stinger sprawiają, że samochód prezentuje się jednocześnie sportowo i elegancko.

 

Nisko przebiegająca linia dachu, mocno pochylona przednia szyba i kabina przesunięta do tyłu sprawiają, że Stinger nawet na postoju wygląda tak, jakby pędził. W luksusowo wykończonej kabinie również zadbano o podobne wrażenie. Mocno wyprofilowane fotele mogą być pokryte bardzo miękką skórą Nappa. Fotel kierowcy wyposażono w nadmuchiwane poduszki, aby jego kształt móc idealnie dopasować do kształtu ciała dla maksymalnego wsparcia i komfortu.

 

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexusa GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze.

 

Do Stingera Kia oferuje do wyboru dwa turbodoładowane silniki, każdy umieszczony wzdłużnie pod długą i rzeźbioną maską. Obydwie jednostki napędowe wciąż są w fazie rozwojowej.

 

2,0-litrowy turbodoładowany silnik czterocylindrowy, generuje około 255 KM przy 6200 obr/min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 353 Nm i jest dostępny od 1400 do 4000 obr/min. Drugi silnik – widlasty, sześciocylindrowy, twin-turbo – ma pojemność 3,3 litra i osiąga moc 365 KM przy 6000 obr/min oraz generuje moment obrotowy o wartości 510 Nm już od 1300 obr/min i aż do 4500 obr/min. Z tym silnikiem pod maską Kia Stinger przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 5,1 sekundy i osiąga maksymalną prędkość wynoszącą 269 km/h. Obydwie jednostki napędowe współpracują z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów, która przenosi napęd na tylne koła.

 

Stinger to pierwszy sedan marki Kia oferowany, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła. Samochód wyposażony w napęd AWD ma dodatkowo nowy system dynamicznego rozdziału momentu obrotowego między koła – Torque Vectoring System.

 

Lista wyposażenia dodatkowego, w tym w asystentów jazdy, jest bardzo bogata. Wygląda na to, że awans do pierwszej ligi Kia ma zapewniony.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska