Nowy Lexus LS: najcichszy sportowiec

2017-01-10
Nowy Lexus LS: najcichszy sportowiec

Prawdopodobnie żaden inny samochód nie spowodował swym pojawieniem się na rynku tak istotnych zmian w swoim segmencie, jak to miało miejsce w przypadku Lexusa LS 28 lat temu. Właśnie zaprezentowano kolejną generację limuzyny.

 

 

LS 400 z roku 1990 był prawdziwym burzycielem dotychczasowego porządku w świecie luksusu, wzbudzając entuzjastyczne komentarze i zadziwiając swych użytkowników nieznanym dotąd poziomem komfortu, osiągami i płynnością pracy układu napędowego, wyciszeniem, jakością wykonania, dbałością o detale i niezawodnością.

 

Na tegorocznych Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych pokazano całkowicie zmienionego flagowego sedana LS piątej generacji. Model ten pojawi się w około 90 krajach.

 

Dłuższy i niższy od swego poprzednika, nowy LS jest dużo śmielszy jeśli chodzi o stylizację. Sylwetką przypomina coupe z nowymi charakterystycznymi dla marki akcentami wzorniczymi.

 

Użytkownicy luksusowych limuzyn w większym niż dotychczas stopniu domagają się doskonałych parametrów dynamicznych i wysokich osiągów bez obniżania poziomu komfortu. Są to jedne z najtrudniejszych do połączenia cech, jednak nowa globalna platforma konstrukcyjna GA-L pozwoliła Japończykom to zadanie zrealizować. Jest najsztywniejsza w historii marki, stanowiąc solidną podstawę dla uzyskania doskonałych parametrów w zakresie sprawności prowadzenia, płynności jazdy i wyciszenia kabiny.

 

Do budowy nowego LS zastosowane zostały między innymi blachy ze stali o podwyższonej wytrzymałości i stopy aluminium. Auto jest wytrzymalsze, ale i lżejsze.

 

Specjalnie dla nowego modelu został skonstruowany od podstaw 3,5-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem. To zupełnie nowa jednostka napędowa: oferuje moc na poziomie V8, zachowując przy tym umiarkowany apetyt na paliwo, a także niski poziom hałasu i drgań. Serce nowego LS ma moc 415 KM i 600 Nm momentu obrotowego – sporo więcej niż V8 w poprzednim LS-ie. Do rozpędzania 0-100 km/h potrzeba ok. 4,5 sekundy wersji z napędem na obie osie.

 

W nowym LS została zastosowana, po raz pierwszy w luksusowym sedanie, 10-stopniowa automatyczna skrzynia biegów. Jest to tradycyjna skrzynia z przekładnią hydrokinetyczną, jednak o czasach przełączania konkurujących z osiąganymi w układach dwusprzęgłowych.

 

Inżynierowie Lexusa naszpikowali kabinę nowego LS-a luksusem. Przykładem może być nowy kształt siedzeń, z możliwością nawet 28-punktowej elektrycznej regulacji ustawienia foteli przednich, a także z funkcją podgrzewania, chłodzenia i masażu.

 

Ponieważ nowy LS jest niższy od swych poprzedników, w wersji z zawieszeniem pneumatycznym po raz pierwszy wprowadzono funkcję ułatwienia dostępu do samochodu. Po odblokowaniu drzwi przy użyciu elektronicznego kluczyka samochód się nieco podnosi i odchylają się boczne wyprofilowania fotela, ułatwiając kierowcy zajęcie miejsca za kierownicą.

 

Choć układ wydechowy Lexusa LS został zestrojony w kierunku bardziej zdecydowanego brzmienia, podczas jazdy w jego kabinie panuje absolutna cisza. Nowe metody wyciszenia pozwoliły uzyskać jeszcze lepsze efekty niż w poprzednich generacjach LS-a. Funkcja aktywnego tłumienia dźwięków reaguje na dobiegające do wnętrza samochodu odgłosy silnika i wygasza pewne częstotliwości, emitując z pokładowych głośników dźwięki w przeciwfazie.

 

Nowy LS otrzymał pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, a także zaawansowany zestaw funkcji bezpieczeństwa z pierwszą na świecie intuicyjną detekcją pieszych sprzężoną z aktywnym reagowaniem układu kierowniczego. W razie wykrycia z przodu pieszego, z którym kolizja jest nieunikniona, LS automatycznie uruchomi hamulce i za pośrednictwem układu kierowniczego samoczynnie wykona manewr omijający, pozostając w obrębie obranego pasa ruchu. Kierowca jest ostrzegany za pośrednictwem opcjonalnego wyświetlacza projekcyjnego.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska