Jakich samochodów najczęściej szukaliśmy w 2016 roku?

2017-01-31
Jakich samochodów najczęściej szukaliśmy w 2016 roku?

Jeden z serwisów zajmujących się handlem częściami samochodowymi postanowił sprawdzić, które marki najczęściej są poszukiwane w Google w poszczególnych krajach. Efektem jest interesująca infografika.

Brytyjski serwis Quickco postanowił sprawdzić, jakie samochody są najpopularniejsze w danych krajach. Zebrano dane z większości państw świata (dokładnie ze 193), a białymi plamami na mapie są te, w których dostęp do internetu jest z różnych powodów mocno ograniczony (Kuba, Korea Północna, Iran).

 

 

Wyniki są mocno zaskakujące. Niekwestionowane pierwsze miejsce na świecie zajmuje Toyota, która była najczęściej wyszukiwaną marką w aż 74 krajach. Na drugim miejscu uplasowało się BMW (51 państw), a najniższy stopień podium należy do Hyundaia (17 krajów). Łącznie te trzy marki zebrały aż 73% najpopularniejszych poszukiwań. Toyoty szukali zarówno mieszkańcy dużych, mocno zaludnionych krajów, takich jak Stany Zjednoczone i Chiny, jak i mniejszych oraz słabo rozwiniętych, głównie afrykańskich.

 

Paradoksem jest, że chociaż Toyota zwyciężyła globalnie, to nie w kraju, z którego się wywodzi. Jak się bowiem okazuje, Japończycy są zainteresowani przede wszystkim BMW. Bawarska marka jest bez wątpienia najpopularniejsza w Europie – szukali jej nie tylko sami Niemcy, ale także Polacy, Anglicy, Norwegowie, mieszkańcy wszystkich krajów Beneluxu oraz niemal całych Bałkanów. Patriotyzmem wykazali się Włosi, Francuzi i Szwedzi, którzy w pierwszej kolejności szukali odpowiednio Fiata, Renault i Volvo. Na tle Europy oryginalnością wykazali się Duńczycy, którzy najbardziej byli zainteresowani… Peugeotami.

 

 

Jeśli chodzi o najbardziej zaskakujące wyniki wyszukiwań, na pierwszym miejscu w Nigrze uplasowało się… Bugatti, natomiast marka Mini była najczęściej poszukiwana w Nepalu, Laosie i Jemenie. Trudno też wytłumaczyć zainteresowanie Jaguarami na terenie Belize.

 

foto: Evgeny Sergeev / Quickco

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska