Niemiecka konkurencja dla Tesli

Niemiecka konkurencja dla Tesli

Ogromny sprzedażowy sukces samochodów produkowanych przez firmę należącą do Elona Muska nie mógł przejść niezauważony – Mercedes postanowił stworzyć konkurenta dla Tesli.

Zainteresowanie Modelem 3 w pełni dowodzi tezy lansowanej przez Elona Muska, że elektryczne samochody są przyszłością motoryzacji. Nie dziwi zatem fakt, że producenci przodujący do tej pory w tworzeniu aut o konwencjonalnym napędzie zaczynają patrzeć przychylniej na napęd elektryczny. Bardzo serio do tematu podchodzi Mercedes – niemiecka firma planuje stworzyć sedana, który ma stanowić konkurencję dla Modelu S.

 

Prototyp ma zostać zaprezentowany światu we wrześniu na paryskim Moto Show. Nie wiemy jeszcze, jaką nazwę będzie nosił, ale znane są plany niemieckiego producenta – auto ma być napędzane wyłącznie energią elektryczną, posiadać napęd na cztery koła i być w stanie przejechać na jednym ładowaniu imponujący dystans niespełna pięciuset kilometrów. Przedstawiciel australijskiego oddziału Mercedesa stwierdził, że Tesla „ma się czego obawiać”. Mercedes planuje wprowadzić samochód do sprzedaży w 2018 roku i zapewnie nie będzie kosztował mniej, niż 200 tysięcy dolarów.

 

Gama napędzanych prądem samochodów w ofercie niemieckiego producenta nie prezentuje się zbyt okazale – znajdują się w niej jedynie dwa samochody, czyli elektryczna wersja klasy B oraz Smart ForTwo. Oprócz wspomnianego auta Mercedes planuje zaprezentować jeszcze jednego sedana oraz dwa SUV-y.

 

Wzrost konkurencji w niezbyt licznym segmencie samochodów elektrycznych może okazać się korzystny dla potencjalnych klientów. Jeśli producentom uda się rozwiązać największą wadę, jaką niewątpliwie jest stosunkowo niewielki zasięg pojazdu na jednym ładowaniu i jednocześnie obniżyć ceny, motoryzacyjny krajobraz naszych ulic może za kilkanaście lat prezentować się zupełnie inaczej, niż ma to miejsce obecnie.

 

Na zdjęciu: koncepcyjny Mercedes Vision G-Code, zaprezentowany w 2014 roku.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska