Panamera Turbo S E-Hybrid – najmocniejsza w historii

Panamera Turbo S E-Hybrid – najmocniejsza w historii

Porsche podczas autosalonu w Genewie pokaże Panamerę, jakiej jeszcze nie było – o mocy aż 680 koni mechanicznych!

Trudno w to uwierzyć, ale flagowa limuzyna producenta z Zuffenhausen jest z nami już od 9 lat – samochód ujrzał światło dzienne podczas autosalonu w Szanghaju w 2009 roku. Panamera przez lata występowała w wielu wersjach – pod maskę trafiały zarówno jednoski benzynowe, jak i silniki Diesla. Żadna z nich nie była jednak tak potężna, jak Panamera Turbo S E-Hybrid, która oficjalnie zostanie zaprezentowana już w marcu 2017 roku.

Pod maską znajdziemy silnik V8 o pojemności 4 litrów, który generuje moc 550 koni mechanicznych. To jednak nie wszystko – łączy się on z jednostką elektryczną o mocy 136 koni mechanicznych. Jakie są osiągi samochodu o tak imponującym sercu? Sprint od zera do setki trwa zaledwie 3,4 sekundy, a prędkość maksymalna to imponujące 310 kilometrów na godzinę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm, więc auto po prostu musi wbijać w fotel w chwili przyspieszania. Moc trafia na koła za pomocą ośmiostopniowej przekładni PDK.

 

Tak potężny samochód wręcz prosi się o zrobienie odpowiedniego użytku z drzemiącej w nim mocy, ale umożliwia także jazdę ekonomiczną i oszczędną (pomijając oczywiście koszty zakupu) – jeśli chcemy, możemy poruszać się tylko za pomocą napędu elektrycznego, a zasięg samochodu wynosi wówczas niewiele ponad 30 kilometrów. Na codzienne dojazdy do pracy powinno to w większości przypadków wystarczyć. Jako, że mamy do czynienia z technologią plug-in, do ładowania baterii w Panamerze możemy użyć prądu ze standardowego gniazdka – powinno to trwać około sześciu godzin.

Co ciekawe, samochód będzie oferowany w dwóch rozstawach osi – standardowym oraz wydłużonym o 150 mm. W drugim przypadku tylna oś będzie skrętna. I chociaż na oficjalną premierę musimy jeszcze poczekać, to wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić za najmocniejszą Panamerę w historii. Panamera Turbo S E-Hybrid będzie kosztować 903 630 zł, natomiast wersja Executive została wyceniona na 968 780 zł.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska