Nowy Range Rover: Velar

Nowy Range Rover: Velar

Land Rover pokazał nowy model – SUV-a o nazwie Velar. Model jest większy od Evoque'a i nieco mniejszy od Range Rovera Sport. Spodoba się? Wygląda na to, że tak, bo Brytyjczycy zebrali już na niego 40 tys. zamówień.

 

 

Land Rover stawia na SUV-y. W ich projektowanie angażuje wszystkie siły. Choć ma w ofercie małego Evoque'a, Discovery, flagowego Range Rovera i dostępniejszego Sporta, chce jeszcze. Właśnie dlatego powstał Velar, o którym wcześniej plotkowano jako o Evoque'u XL.

 

Auto jest na wskroś nowoczesne, zarówno z zewnątrz, jak i od środka. Sylwetką przypomina Sporta, ale pewne detale upodabniają go także do Evoque'a. Nie jest z pewnością autem konserwatywnym, raczej na wskroś nowoczesnym. Uwagę zwracają wąskie światła skonstruowane z LED-ów (w opcji reflektory Matrix LED).

 

Velar powstał na tej samej platformie co siostrzany Jaguar F-Pace, cieszący się ogromnym wzięciem. Rozstaw osi u obu aut wynosi 2878 mm. Długość Velara to 4,8 metra, szerokość 2 metry, a wysokość 1,6 metra. Pojemność bagażnika wynosi 673 litry i może być powiększona do 1731 litrów. Prześwit wynosi 213 mm, auto jest napędzane na obie osie.

 

Środek również zachwyca nowoczesnością, jest elegancko i minimalistycznie. Auto ma dwa ekrany dotykowe, z których jeden obsługuje system infotainment. Brytyjczycy postawili na ekologię, pokrycie foteli wykonane jest z materiałów uzyskanych z butelek plastikowych.

 

Velar wjedzie na rynek (w połowie roku) wyposażony w 5 silników do wyboru. Dwie jednostki mają po 6 cylindrów, 3 pozostałe po 4 cylindry. Moc od 130 do 280 KM. Wszystkie wersje wyposażone będą w automatyczny, ośmiobiegowy automat produkcji ZF.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska