Nowy sezon "Top Gear": jest moc!

2017-03-02
Nowy sezon "Top Gear": jest moc!

W nowym sezonie największego na świecie motoryzacyjnego show przy sterach zasiądą Matt LeBlanc, Chris Harris i Rory Reid. Pojawią się w nim także Sabine Schmitz - as wyścigów z Niemiec, gwiazda F1 Eddie Jordan oraz dobrze znany już widzom tajemniczy Stig.

W programie jak zwykle kaskaderskie numery, sławni goście i egzotyczne miejscówki, czyli to, co widzowie Top Gear’a lubią najbardziej. W składającym się z siedmiu części
24. sezonie, gospodarze będą podróżować m.in. po dzikich terenach Kazachstanu samochodami, które mają na liczniku ponad pół miliona kilometrów. Będą rozbijać się po amerykańskich bezdrożach najnowszymi super-kabrioletami oraz spróbują zmienić brzydką, południowokoreańską łódź w luksusowy jacht, mogący rywalizować z najlepszymi okazami z Monako.

 

Matt, Chris i Rory przedstawią nam najnowsze i najlepsze samochody z całego świata, od Ferrari FXX K po Astona Martina DB11, Porsche Caymana i Alfę Romeo Giulię. Jakie przygody czekają ich w tym sezonie?

 

 

 

Wiatr we włosach...

 

W Wielkiej Brytanii posiadanie kabrioletu do niedawna uważane było za fanaberię. Kaprys, dobry na kilka dni w roku, kiedy świeci słońce i jest ciepło. Jednak kto raz spróbował przejażdżki takim autem, ten wie, jaka to przyjemność - wiatr we włosach i błękitne niebo nad głową rekompensują fakt, że w kraju o tak kapryśnej pogodzie auto nieczęsto może wyjechać z garażu.

 

 

W 24. sezonie Matt i Chris postanawiają udowodnić, że niesprzyjająca aura wcale nie przeszkadza w jeździe z opuszczonym dachem. Mając do dyspozycji Lamborghini Huracan Spyder i Porsche 911 Turbo S udają się do Las Vegas – punktu wyjściowego podróży – aby doświadczyć wszystkich wyzwań klimatycznych. Czy można równocześnie nabawić się poparzeń słonecznych i odmrożeń?

 

Stary ale jary!

 

Mówi się, że im większy przebieg, tym więcej problemów z autem, ale czy na pewno tak jest? Matt, Chris i Rory postanowili przekonać się o tym na własnej skórze. Ich zadaniem będzie wyszukać używane samochody o przebiegu co najmniej 600 tys. kilometrów, by poddać je serii testów wytrzymałościowych na bezdrożach Kazachstanu - jednego z największych i najbardziej odludnych miejsc na naszej planecie. To miejsce, gdzie zepsuty samochód nie oznacza tylko straconej godziny na poboczu, w oczekiwaniu na pomoc drogową, ale raczej 10 dni spędzonych w totalnej dziczy.

 

Powrót do przeszłości

 

Kuba przez wiele lat była swego rodzaju motoryzacyjną kapsułą czasu. Chociaż kraj ten zaczyna powoli otwierać się na zachodni rynek samochodowy, to na ulicach wciąż spotkać można amerykańskie krążowniki z lat 50-tych XX wieku. Chris i Rory mają tylko 5 tys. funtów na zakup sportowych aut, które mogłyby zaimponować kubańczykom. Czy uda im się zrobić na nich wrażenie? Podczas karaibskiej przygody brygada będzie miała możliwość wziąć udział w ulicznym wyścigu na trasie z Zatoki Świń do Hawany.

 

Król Nürburgringu

 

VW Golf Clubsport S to nowy, przednionapędowy król Nürburgringu. Kosztuje aż 35 tys. funtów, co czyni go jednym z droższych hatchbacków. Rory Reid i Sabine Schmitz wybiorą się nim na słynny niemiecki tor wyścigowy z ambitnym planem prześcignięcia wartego miliony funtów supersamochodu.

 

Bestia z Rosji

 

Moda na samochody terenowe i SUV-y ogarnęła niemal cały świat. Luksusowe, terenowe wersje BMW, Porsche, Audi i Land Rovera spotkać można na ulicach większości miast. Matt LeBlanc uważa, że dla potencjalnych kupców SUV-ów jest też inna opcja: szalony, rosyjski, ośmiokołowy Avtoros Shaman. Matt sprawdzi jego umiejętności podczas testu drogowego na Wyspie Man. Dowie się także, dlaczego ten model jest szczególnie uwielbiany przez lokalnych mieszkańców.

 

Włoski temperament

 

Dla włoskiej marki Alfa Romeo, model Giulia - po latach stagnacji - to być albo nie być na rynku motoryzacyjnym. Chris Harris chce dowiedzieć się, czy odpowiedź Włochów na BMW M3 spełni obietnice kierowców. Rory Reid natomiast chce wiedzieć, czy kombinacja talentów Chrisa i mocy Giulii wystarczy, by wykonać ewolucje, które możliwe są w zasadzie tylko w świecie gier komputerowych.

 

 

 

"Top Gear" sezon 24 w liczbach:

 

 

2 000 000 funtów - wartość najdroższego nowego samochodu, testowanego w 24. sezonie

4 500 000 funtów - wartość najdroższego nowego pojazdu, testowanego w sezonie 24.

1 - Liczba długowłosych owczarków szkockich występujących w nowym sezonie.

570 000 mil (920 000 km) – tyle było na liczniku najbardziej zapracowanego samochodu sezonu, czcigodnego Volvo należącego do Chrisa Harrisa.

40 - Liczba samochodów wyścigowych Ferrari FXX K, jakie zostaną kiedykolwiek wyprodukowane. Jeden z nich wystąpi w 24. sezonie Top Gear.

 

Samochody i lokalizacje w sezonie 24:

 

 

Wielka Brytania (Walia, Lancashire, Derbyshire, Wyspa Man)

Czarnogóra

Niemcy

Kazachstan

USA (Nevada, Kalifornia, Floryda)

Monte Carlo

Zjednoczone Emiraty Arabskie

Kuba

 

Pojazdy:

 

Avtoros Shaman (Wamah)

Porsche 718 Cayman/ Porsche 911 Turbo S Kabriolet

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Aston Martin DB11

Mercedes S63 AMG

Ferrari FXX K

Lamborghini Huracan Spyder

VW Golf Clubsport S

Ssangyong Rodius

Renault Twingo GT

Abarth 124 Spider

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska