Wiatr we włosach w nowym Audi A5/S5 Cabriolet

2017-03-02
Wiatr we włosach w nowym Audi A5/S5 Cabriolet

Premiera nowego Audi A5 Cabriolet zamyka wprowadzenie na rynek nowej generacji rodziny A5. Jazdą nowym modelem klasy średniej cieszyć się mogą maksymalnie cztery osoby. Akustyczny dach otwiera się i zamyka elektrycznie, gdy samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h.

 

Przy projektowaniu nowego Audi A5 Cabriolet, projektanci inspirowali się smukłą linią wersji Coupé. Tylna szyba jest teraz bardziej płaska i podkreśla sportowy wygląd, podobnie jak krótkie zwisy i długa, zachodząca na boki maska silnika. Nowe A5 Cabriolet ma 4673 mm długości, jest zatem o 47 mm dłuższe niż poprzednik.

 

Klasyczny, składany dach materiałowy jest doskonale dopasowany i skutecznie tłumi wszelkie hałasy dochodzące z zewnątrz, również odgłosy obiegającego pojazd powietrza. Nowy, wygodny sposób otwierania, ułatwia obsługę składanego dachu akustycznego: teraz wystarczy krótkie pociągniecie przełącznika, by automatyczny dach w 15 sekund się otworzył lub w 18 sekund zamknął. Operacji tych można dokonywać również podczas jazdy, o ile pojazd nie przekroczy prędkości 50 km/h.

 

Front pojazdu zdominowany jest przez trójwymiarową, szerszą i bardziej płaską niż poprzednio osłonę chłodnicy Singleframe. Trzecią lampę świateł stop elegancko wkomponowano w listwę obiegającą pokrywę złożonego dachu. Diodowe światła tylne i opcjonalne reflektory diodowe lub reflektory diodowe Matrix ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania z przodu i z tyłu, robią wrażenie zwłaszcza w nocy.

 

Szeroki rozstaw kół i stosunkowo duży rozstaw osi (2765 mm) to jeden z podstawowych warunków sportowego zestrojenia podwozia. Oś przednia to ulepszona konstrukcja pięciowahaczowa. Z tyłu konstrukcja pięciowahaczowa zastąpiła oś z wahaczami trapezowymi, znaną z poprzedniego modelu. Adaptacyjne amortyzatory dostępne są opcjonalnie. Ich funkcjonowanie powiązane jest z pracą systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, będącego elementem wyposażenia standardowego.


 

System ten pozwala kierowcy wybrać styl jazdy: dynamiczny lub komfortowy. Nowy, elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy świetnie reaguje na zmienność nawierzchni i zwiększa precyzję prowadzenia. Opcjonalnie dostępny dynamiczny układ kierowniczy zmienia swoje przełożenie zależnie od prędkości i kąta skrętu kierownicy.

 

Karoseria nowego Audi A5 Cabriolet jest najbardziej sztywna wśród konkurencji, a mimo to zalicza się do najlżejszych w segmencie. Dzięki inteligentnej mieszance materiałów i geometrycznej, lekkiej konstrukcji, inżynierowie byli w stanie zwiększyć o 40 procent jej sztywność skrętną. Wpłynęło to znacznie na zwrotność i dynamikę prowadzenia. Masa całkowita samochodu spadła nawet o 40 kilogramów.

 

Na początek, Audi A5 Cabriolet wyposażane będzie w jeden z trzech silników: 2.0 TFSI o mocy 252 KM, 2.0 TDI o mocy 190 KM oraz 3.0 TDI o mocy 218 KM. Później do oferty dołączą jednostki napędowe 2.0 TFSI o mocy 190 KM i 3.0 TDI o mocy 286 KM. W porównaniu do modelu poprzedniego moc silników wzrosła nawet o 17 proc.

 

Sześciobiegowa, manualna skrzynia biegów, siedmiostopniowa, dwusprzęgłowa, automatyczna skrzynia biegów S-tronic czy ośmiostopniowa Tiptronic – do każdego z silników dopasowano odpowiednią technikę transmisji sił napędowych. Standardowo, nowy model napędzany jest na przednią oś, opcjonalnie jednak zamówić można napęd na cztery koła quattro ultra lub stały napęd na cztery koła quattro.


 

Audi S5 Cabriolet, dzięki nowo zaprojektowanemu silnikowi 3.0 TFSI, jest klasą samą dla siebie. Jego sześciocylindrowy silnik generuje 354 KM – czyli o 21 KM więcej niż poprzednik. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 5,1 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. W standardzie ma stały napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową przekładnię Tiptronic.

 

Przy rozłożonym dachu, bagażnik ma pojemność 380 litrów. Pojemnik, w którym dach spoczywa, przesuwa się w bagażniku automatycznie w dół podczas składania i w górę podczas rozkładania dachu. W ten sposób, do dyspozycji jest zawsze największa możliwa przestrzeń bagażnika. Tylne siedzenie dzieli się w stosunku 50:50, a dzięki dźwigni umieszczonej w bagażniku, można je łatwo składać popychając je do przodu.

 

Dzięki fundamentalnie nowemu projektowi obsługi, w skład którego wchodzi m.in. wyszukiwanie głosowe i tekstowe, kierowca może łatwo i intuicyjnie sterować wszystkimi funkcjami samochodu. Mikrofony zamontowane w pasach bezpieczeństwa kierowcy i pasażera (wyposażenie standardowe) polepszają jakość głosu, także podczas jazdy z otwartym dachem. Alternatywą dla seryjnych, okrągłych zegarów analogowych, jest Audi virtual cockpit z różnymi opcjami wyświetlacza.

 

Na szczycie oferty systemów infotainment, znajduje się nawigacja Audi MMI Navigation plus z polem dotykowym MMI touch. Jej ekran o przekątnej 8,3 cala ma rozdzielczość 1024 x 480 pikseli. Oprócz napędu DVD i pamięci flash o pojemności 10 GB, ten topowy system zawiera również dwa czytniki kart SD, łącze AUX i USB z funkcją ładowania.


Moduł LTE zapewnia w samochodzie dostęp do usług online Audi connect – przez trzy lata bezpłatnie. Również bezpłatne jest pierwszych pięć aktualizacji map systemu nawigacji. Pokładowy system mediów posiada punkt hotspot, dający dostęp do internetu dla wszystkich urządzeń posiadanych przez pasażerów.

 

Nowe Audi A5 Cabriolet jest bogato wyposażone, w najbardziej rozbudowanej wersji nawet w 30 różnych systemów wsparcia kierowcy. Inteligentna kombinacja rozwiązań technicznych zwiększa bezpieczeństwo, komfort i wydajność. Jednocześnie Audi poczyniło kolejny krok w kierunku jazdy autonomicznej.

 

Najważniejszym spośród systemów wsparcia jest adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami Adaptive cruise control (ACC) Stop&Go z asystentem jazdy w korkach. Odciąża on kierowcę w spowolnionym ruchu (do prędkości maksymalnej 65 km/h), samodzielnie zwalnia i przyspiesza, a na drogach wysokiej jakości przejmuje również czasowo prowadzenie pojazdu.

 

Inne systemy wsparcia, takie jak asystent skręcania, asystent parkowania, asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, rozpoznawanie znaków drogowych oparte na obrazach z kamery, Audi active lane assist oraz Audi side assist, uzupełniają i tak bogatą ofertę.

 

Nowe modele Audi A5 i S5 Cabriolet pojawią się w salonach sprzedaży w marcu 2017 roku.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska