Sportowa limuzyna Lexusa: LS 500 F Sport

2017-04-12
Sportowa limuzyna Lexusa: LS 500 F Sport

Po premierze nowej generacji limuzyny LS Lexus kontynuuje ofensywę. W Nowym Jorku zaprezentował model usportowiony: LS 500 F Sport.

 

Lexus LS 500 F Sport dostępny będzie z silnikiem benzynowym oraz napędem hybrydowym, ma bardziej sportowy charakter dzięki dostrojeniu zawieszenia i dodatkowym ulepszeniom, zachowując przy tym wyjątkowy komfort.

 

Stylizacja F Sport

 

Projektanci Lexusa LS 500 nadali nadwoziu śmiałą sylwetkę zbliżoną do coupé, zaś dla grilla o charakterystycznym dla Lexusa kształcie klepsydry wybrali nowy wzór, którego projektowanie za pomocą komputerowych systemów CAD zajęło pięć miesięcy. Aby uzyskać pożądaną teksturę i grę świateł, trzeba było dopasować ustawienie 7100 powierzchni (w standardowym modelu jest ich 5000). Jednak grill F Sport nie tylko robi wrażenie – w połączeniu z bocznymi wlotami powietrza zapewnia odpowiednie chłodzenie.

 

Specjalny przedni grill oraz nakładki progów i pokrywy bagażnika podkreślają dynamiczną linię nadwozia, a emblematy F Sport na błotnikach i 20-calowe obręcze kół wykonane ze stopów lekkich dopełniają zewnętrznej stylizacji.

 

Wnętrze F Sport

 

Podobnie jak w przypadku nadwozia, projektanci wzbogacili o dodatkowe elementy kabinę. Niezmieniony pozostał motyw wspólny dla wszystkich modeli LS: Omotenashi. Ta tradycja japońskiej gościnności, która w przypadku LS 500 oznacza objęcie szczególną opieką kierowcy i pasażerów, wyprzedzanie ich potrzeb, zapewnianie im komfortu i ochronę przed zagrożeniami. F Sport uzupełnia to o pierwiastek sportowy.

 

Dodano specjalne przednie fotele, gwarantujące podparcie podczas dynamicznej jazdy. Perforowany deseń na siedzeniach i aluminiowe elementy wykończenia wzmacniają sportowy klimat.

 

Kierowca ma przed sobą specjalną kierownicę oraz prędkościomierz i obrotomierz z ruchomym pierścieniem wskaźnika, która odsuwa się dla ukazania dodatkowych informacji – ta koncepcja, zaadaptowana z produkowanego w limitowanej serii supersamochodu LFA, podkreśla dynamiczny charakter auta. Dbałość o szczegóły objawia się w pedałach i podpórce lewej stopy wykonanych z aluminium, a także perforowanym lewarku biegów. Całości dopełnia zamsz Ultrasuede na fotelach i podsufitce.

 

Podwozie LS 500

 

Model LS F Sport wykorzystuje najnowszą generację technologii Lexus VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management), doskonalonej od wprowadzenia na rynek ponad dekadę temu.

 

Nowy system VDIM nadzoruje współpracę wszystkich podsystemów pojazdu – układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego oraz zawieszenia – dla zapewnienia kontroli nad ruchami samochodu wzdłuż osi podłużnej, poprzecznej i pionowej, a także jego obrotu, przechylenia i pochylenia. Optymalna kontrola tych ruchów pomaga zapewnić doskonały komfort jazdy, lepszą przyczepność i zwrotność, większe bezpieczeństwo, a także ograniczyć przechyły na zakrętach i zachować stabilność nadwozia.

 

Moc i radość z jazdy

 

Lexus zaprojektował dla modelu LS 500 zupełnie nowy, 3,5-litrowy silnik V6 twin-turbo, korzystając z technologii F1. Nowy silnik V6 wyposażony w dwie turbosprężarki oferuje osiągi jednostki V8 – moc 415 KM i moment obrotowy 599 Nm – i jest sprzężony z pierwszą w luksusowym sedanie 10-biegową przekładnią automatyczną.

 

LS 500 F Sport przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 sekundy (z silnikiem benzynowym). Kierowca może dopasować dynamikę napędu do swoich potrzeb, wybierając tryb jazdy Normal, Sport S lub Sport S+, a sportowy klimat podbudowuje gang silnika.

 

Osiągi i oszczędność

 

Wersja LS 500h F Sport to nowa jednostka napędowa Multi Stage Hybrid System, która łączy 3,5-litrowy, wolnossący, benzynowy silnik V6, z dwoma elektrycznymi silnikami-generatorami i wykorzystuje lekki akumulator litowo-jonowy o niewielkich rozmiarach. Łączna moc układu to 354 KM.

 

Nowy system zawiera planetarną przekładnię bezstopniową i dodatkową czterostopniową przekładnię automatyczną.

 

W trybie ręcznym obie przekładnie umożliwiają uzyskanie 10 wirtualnych biegów. System pozwala rozpędzić LS 500h z napędem na tylne koła od 0 do 100 km/h w 5,2 sekundy – co odpowiada przyspieszeniu poprzedniej generacji Lexusa LS 460 z silnikiem V8 i jest czasem o 0,3 s krótszym niż w przypadku LS 600h AWD.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska