Wielki jak SUV. Od Infiniti!

2017-04-18
Wielki jak SUV. Od Infiniti!

Infiniti zaprezentowało prototyp QX80 Monograph. Zapowiada, jak będzie się rozwijać stylistyka wielkich SUV-ów Infiniti w przyszłości.

QX80 Monograph ma przeszło pięć metrów długości, licząc z relingami mierzy niemal dwa metry wysokości, a na szerokość rozciąga się na ponad dwa metry (ze złożonymi lusterkami). Wydaje się dłuższy szczególnie dzięki mocnym, prostym liniom ramion, biegnącym od grilla przez całą długość nadwozia po tylny pas auta.

 

Reflektory rozciągają się aż po wąziutkie lampy, zakrzywiające się na przednich narożnikach maski aż na błotniki, co daje unikatowy efekt świetlny zarówno z przodu, jak i z boku. Świetlne wiązki są przeciągnięte wzdłuż przednich błotników tak, że kończą się w rzeźbionych emocjami obudowach kamer wstecznych na krawędziach wcinających się w przednie drzwi.


 

„Twarz” QX80 Monograph wydaje się jeszcze silniejsza i bardziej skupiona dzięki wielkim, funkcjonalnym wlotom powietrza w błotnikach, dostarczającym więcej powietrza do silnika, a obramowanych aluminium niczym zbroją. Że jest to nie tylko pełnowymiarowy, ale i pełnowartościowy SUV, dobitnie mówi pełna osłona podwozia, która jednocześnie doskonale poprawia aerodynamikę auta.

 

Wąski pasek aluminium poniżej grilla podkreśla szerokość samochodu, a zintegrowane z jego skrajnymi końcami, ostre jak brzytwa diodowe lampy przeciwmgłowe LED przydają samochodowi wyglądu high-tech. Poziome linie na tylnym pasie podkreślają szerokość i siłę sylwetki. Ostrzejsze, węższe lampy tylne znakomicie komponują się z podwójnym wydechem, między końcówkami którego zastosowano czarną, lśniącą siatkę, by ułatwić odprowadzanie powietrza spod karoserii.


 

Po otwarciu drzwi nasze oczy cieszy widok zintegrowanego progu ze szczotkowanego aluminium i równocześnie obrys wylotów powietrza za przednimi i tylnymi nadkolami stanowiącymi wyraziste akcenty metaliczne podkreślające design. Wyloty te są również bardzo istotne ze względów aerodynamicznych, odprowadzają bowiem, wywołujące zawirowania i zwiększające opory aerodynamiczne, powietrze z wnętrza nadkoli.

 

Szczegóły designu QX80 Monograph wyraźnie ukazują pieczołowite podejście Infiniti do kwestii wysokiej jakości i precyzji produkcji. Na przykład lakierowane na czarno przednie słupki auta są wpasowane płaszczyzną z szybami bocznymi i przednią. Klamki drzwi są stopione z karoserią i wysuwają się, gdy mają być użyte. Dzięki tak zaprojektowanym elementom nadwozie nie tylko uzyskuje „czysty” wygląd, ale też jest bardziej aerodynamiczne, ponieważ ograniczeniu podlegają zarówno zawirowania, jak i szumy opływowe.


 

QX80 Monograph jest pokryty lakierem z efektem szronu, co nawiązuje do poprzednich prototypów Infiniti i odpowiada na pozytywny oddźwięk publiczności na podobne rozwiązania.

 

Dwubarwne koła z prostymi szprychami o średnicy 24 cali są wykończone czarnym chromem z kontrastowymi elementami ze szczotkowanej miedzi. Zewnętrzne krawędzie wywijają się na opony, co daje efekt kół o rozmiarze 26 cali i ultraniskoprofilowych opon doskonale komponujący się z rozmiarami QX80 Monograph.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska