2017-04-24
Seksowny Volkswagen? Czemu nie

Do modeli ID i ID Buzz Volkswagena dołączył kolejny samochód – ID Crozz. Niech oni je wreszcie zaczną produkować...

 

Czterodrzwiowy model to pierwszy Crossover Utility Vehicle (CUV) z elektrycznym napędem, noszący logo marki Volkswagen – coupe i Sport Utility Vehicle (SUV) w jednym.

 

Po prezentacjach modeli ID (Paryż 2016) oraz ID Buzz (Detroit 2017) teraz przyszedł czas na trzeciego członka tej rodziny – ID Crozz. To nie emitujący żadnych szkodliwych substancji samochód nowej generacji o dużym zasięgu, wyrazistej nowoczesnej stylistyce i zupełnie nowym wnętrzu.

 

 

I.D. Crozz to bezemisyjne auto o sportowym charakterze, którego elektryczny napęd na cztery koła bardzo dobrze spisuje się nie tylko w mieście, ale pozwala cieszyć się także sportową jazdą. Jedno ładowanie akumulatorów sprawia, że auto może przejechać do 500 km i potrafi osiągnąć prędkość 180 km/h. Moc zespołu napędowego wynosi 306 KM. Na stacji szybkiego ładowania (prąd stały 150 kW) w ciągu pół godziny akumulatory tego auta można naładować do 80 procent pojemności. Gdy kierowca przez trzy sekundy przytrzyma znak Volkswagena umieszczony na kierownicy, w studyjnym aucie zostanie uruchomiony tryb jazdy autonomicznej ID Pilot i ID CROZZ będzie od tej chwili prowadzony przez autopilota.

 

Studyjny model został wyposażony wyłącznie w cyfrowe wskaźniki i elementy obsługi. Najważniejsze informacje są wyświetlane bezpośrednio w zasięgu wzroku kierowcy z wykorzystaniem technologii rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Na znaczeniu zyskuje system sterowania przy pomocy gestów – tę technikę wykorzystano nawet do uruchomienia nowo opracowanej rolety świetlnej w przezroczystym dachu panoramicznym; żaluzja ta zarówno wewnątrz auta jaki i na zewnątrz zapewnia nowy rodzaj oświetlenia. Niezależnie od warunków zewnętrznych zawsze najwyższą jakość powietrza gwarantuje nowy system klimatyzacji CleanAir.

 


Jednym z dominujących elementów wizualnych są diody układające się w charakterystyczny kształt C, który wyróżnia elektryczne modele Volkswagena. LED-owe światła do jazdy dziennej w kształcie C oraz sterowane elektronicznie, dynamiczne, diodowe reflektory to dominujące elementy stylistyczne w przedniej części nadwozia. Wyglądają one jak ruchome „oczy”.

 

Crozz jest autem mniejszym niż najnowszy seryjny SUV Volkswagena - Tiguan L (Chiny), czy Tiguan Allspace (Europa). Mimo to nowy CUV ma tyle samo miejsca w środku. W modelu zastosowano nową innowacyjną płytę modułową stworzoną przez Volkswagena do budowy samochodów elektrycznych nowej generacji. Jej cechą charakterystyczną jest m.in. to, że osie i silniki umieszczone są możliwie daleko na skraju nadwozia i zajmują bardzo mało miejsca, akumulatory natomiast znajdują się w podłodze pojazdu. Rozmieszczenie foteli sprawia, że wnętrze auta można konfigurować na różne sposoby.


 

Z tyłu w nowym modelu jest tyle miejsca, co w samochodach wyższych klas. Bez problemu zmieści się tam rower na weekendowy wypad za miasto. Bagażnik dachowy nie jest potrzebny, wystarczy umieścić rower w poprzek przedziału bagażowego, co umożliwiają składane siedziska tylnych foteli oraz otwierające się bardzo szeroko elektryczne drzwi.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska