Karoq - nowy SUV Škody

2017-05-04
Karoq - nowy SUV Škody

Nowy kompaktowy SUV Škody będzie nosił nazwę Karoq. Jego nazwa i pisownia pochodzą z języka Alutiiq, używanego przez przedstawicieli rdzennego plemienia mieszkającego na wyspie, przy południowym wybrzeżu Alaski. Nazwa nowego SUV-a nawiązuje do nazwy Škody Kodiaq, tworząc spójną nomenklaturę dla obecnych i przyszłych SUV-ów marki. Škoda Karoq zostanie po raz pierwszy zaprezentowana 18 maja w Sztokholmie.

Tak jak w przypadku modelu Kodiaq, społeczność z Wyspy Kodiak stanowiła inspirację do stworzenia nazwy Škoda Karoq. Współrzędne odległego archipelagu na południowym wybrzeżu Alaski wynoszą 57 ° N i 153 ° W, a jej beztroski, dziewiczy krajobraz jest fascynujący. W języku tubylców z plemienia Alutiiq którzy tam mieszkają, na "samochód" mówi się "KAA'RAQ". Pojęcia "RUQ" używa się natomiast dla "strzały", symbolu, który jednocześnie stanowi główny element logo marki Škoda. Nazwa kompaktowego SUV-a Škody - Škoda Karoq – powstała z połączenia tych dwóch słów.

 

Škoda Karoq: zupełnie nowy, kompaktowy SUV z Czech

 

Karoq to zbudowany od podstaw, kompaktowy SUV Škody. Jego wygląd charakteryzuje emocjonujący i dynamiczny język stylistyczny podkreślony przez wiele krystalicznych detali. Jako stuprocentowa Škoda, model Karoq oferuje ponadprzeciętną ilość miejsca, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu, przednie światła wykonane w całości w technologii LED. Gama silnikowa składa się z pięciu jednostek o mocy od 115 do 190 KM, z czego cztery są nowe.


 

Kompaktowy SUV mierzy 4382 mm długości, 1841 mm szerokości i 1605 mm wysokości. Powiększenie wymiarów miało korzystny wpływ na ilość miejsca wszystkich pasażerów w kabinie – przestrzeń na nogi wydłużyła się do 68 mm. Długi rozstaw osi, wynoszący 2638 mm (2630 mm dla wersji z napędem na cztery koła) zwiększa także stabilność prowadzenia.

 

W technologii LED wykonano zarówno przednie i tylne światła, jak i oświetlenie wnętrza, nadając jej wyjątkowy charakter. Kierowca modelu Karoq może – po raz pierwszy w historii Škody – zindywidualizować wygląd zegarów deski rozdzielczej dzięki zastosowaniu cyfrowego zestawu wskaźników z personalizacją ustawień.

 

Nowa Škoda Karoq z miejsca awansuje na sam szczyt segmentu pod względem innowacyjnych rozwiązań z zakresu wymiany danych. Systemy informacyjno-rozrywkowe oparte są na drugiej generacji modułu infotainment Grupy Volkswagen, co gwarantuje im dostęp do wszystkich nowoczesnych funkcji, interfejsów i pojemnościowych ekranów dotykowych.

 

Najnowocześniejsza technologia zawarta w modelu Karoq przekłada się także na kompleksową gamę systemów wspomagających kierowcę. Obejmuje ona między innymi poprawiających komfort asystentów parkowania, utrzymywania pasa ruchu i jazdy w korku. O bezpieczeństwo dbają systemy monitorowania martwego pola w lusterkach bocznych, Front Assist z predykcyjną ochroną pieszych oraz asystent hamujący w przypadku zasłabnięcia kierowcy - Emergency Assist.

 

Technologia przejawia się także w nowej gamie jednostek napędowych. Składa się na nią pięć wariantów – dwa benzynowe i trzy wysokoprężne. Obydwa benzynowe i dwa wysokoprężne dołączają do gamy wraz z premierą tego modelu. Motory o pojemności 1.0, 1.5, 1.6 i 2.0 litrów generują moc od 115 do 190 KM. Wszystkie są turbodoładowane i posiadają wtrysk bezpośredni, wyposażone są także w technologie start-stop i odzyskiwania energii z hamowania. Cechują się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa i spełniają normy emisji spalin Euro 6. Nowa jednostka 1.5 TSI wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów podczas jazdy z mniejszym obciążeniem. Za wyjątkiem najmocniejszego wariantu wysokoprężnego oferowany jest wybór pomiędzy sześciobiegową skrzynią ręczną i siedmiostopniową przekładnią dwusprzęgłową DSG. Topowy wariant 2.0 TDI 190 KM standardowo wyposażony jest w napęd na cztery koła i automatyczną skrzynię DSG.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska