BMW serii 1 F52 - przednionapędowy sedan

BMW serii 1 F52 - przednionapędowy sedan

Bawarska firma rzuca rękawicę Mercedesowi i Audi - ich najnowszy sedan również będzie miał przedni napęd.

Najnowsze BMW w bardzo dużym stopniu nawiązuje do konceptu z 2015 roku, zaprezentowanego wówczas na Guangzhou Auto Show. Chociaż samochód ma swoją premierę w Chinach i przynajmniej na chwilę obecną jest przeznaczony wyłącznie na tamtejszy rynek, należy mieć go na uwadze - zwiastuje on kierunek, w jakim będzie podążał koncern z Monachium w przyszłości.

 

Napęd na tylną oś, z którym przez lata było kojarzone BMW, zdaje się powoli odchodzić w odstawkę - model F52 został zbudowany na platformie UKL, wcześniej wykorzystaną w minivanie BMW 2 Active Tourer. Oznacza to, że najnowszy przedstawiciel serii 1 będzie się poruszał za pomocą napędu na przednią oś. Mamy więc do czynienia ze swoistym kamieniem milowym - Bawarczycy nigdy wcześniej nie wyprodukowali sedana z takim napędem.

 

Co znajdziemy pod maską? W podstawowej wersji - nic ciekawego, czyli trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra o mocy 136 koni mechanicznych, znany chociażby z Mini Coopera. Mocniejsza odmiana jest zdecydowanie ciekawsza - została wyposażona w czterocylindrową, dwulitrową jednostkę o mocy 231 koni mechanicznych, którą możemy znaleźć pod maską najmocniejszej wersji Mini - John Cooper Works.

 

Trend polegający na konstruowaniu samochodów z przednimi napędami wydaje się nabierać rozpędu - konserwatywni fani Mercedesa byli bardzo niepocieszeni gdy okazało się, że sedan CLA wyszedł właśnie w takiej wersji. Teraz tego samego doświadczają miłośnicy bawarskiej marki, której BMW kojarzy się przede wszystkim z napędem na tył. Taki rozwój wydarzeń był jednak do przewidzenia, patrząc na posunięcia bezpośrednich konkurentów, czyli Mercedesa i Audi. Czy na dłuższą metę taka strategia okaże się słuszna? Pozostaje poczekać i się przekonać.

 

fot. materiały prasowe

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska