Jedyny taki Rolls-Royce: Sweptail

2017-05-29
Jedyny taki Rolls-Royce: Sweptail

Brytyjski Rolls-Royce jest oddzielnym motoryzacyjnym bytem, zajmującym pozycję na szczycie i nie mającym konkurencji. Firma po raz kolejny udowodniła, że tak jest, tworząc wyjątkowy pojazd dla jednego ze swoich klientów, tylko w jednym egzemplarzu. Choć udowadniać nic nie musiała.

 

Samochód nazywa się Sweptail (wydłużony ogon) i powstał dla jednego z entuzjastów marki. Proces tworzenia auta zajął kilka lat. Klient chciał mieć auto niepowtarzalne, wykonane wyłącznie dla niego. W sumie każdy Rolls-Royce jest niepowtarzalny, ponieważ proces personalizacji u Brytyjczyków polega na niekończących się konsultacjach dotyczących właściwie każdego elementu wyposażenia. Tyle tylko, że klienci mogą wybrać dodatki do dostępnych modeli (odchodzący Phantom, Ghost, Wraith, Dawn). A ten wyjątkowy chciał mieć własne nadwozie.

 

No i Rolls-Royce mu je wykonał. Sweptail jest autem z przedłużonym tyłem, inspiracją były auta z lat 20. XX wieku. Auto jest dwuosobowe, jego dach został skonstruowany zgodnie z linią Passarelle – zwęża się do tyłu, tworząc kształt przypominający kroplę.

Personalizacja Sweptaila to definicja bespoke, czyli szycia na miarę. Zamiast tylnej kanapy w aucie znajduje się przestrzeń wykończona drewnem, wraz z szynami na bagaże. Samo drewno jest zresztą wyjątkowe, to dwa gatunki rzadko stosowane w wykończaniu. W aucie jest całe mnóstwo elementów z polerowanego aluminium, wyjątkowa jest konsola środkowa i deska rozdzielcza (najbardziej minimalistyczna u Rolls-Royce’a) oraz grill – największy z istniejących, a jednocześnie ręcznie wykonany.

 

 

Wyposażenie obejmuje półkę na kryształowe kieliszki i chłodziarkę do szampana, dwa schowki na ręcznie wykonane teczki i kilka elementów, które zna wyłącznie przyszły właściciel.

 

Choć nasz dziennikarz jeździł ostatnio Rolls-Roycem (jego wrażenia tutaj), to wydaje nam się, że z takim pomnikiem ekskluzywności dawno nie mieliśmy do czynienia.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska