550 koni mocy i 4,1 sekundy do setki. Nowe Cayenne Turbo

2017-09-12
550 koni mocy i 4,1 sekundy do setki. Nowe Cayenne Turbo

Debiut nowego Porsche Cayenne Turbo. Z Zuffenhausen napisali, że prowadzi się jak 911...

Topowy wariant w gamie trzeciej generacji Cayenne wyposażono w 4-litrowy silnik V8 biturbo, który osiąga moc 550 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z opcjami takimi jak skrętna tylna oś czy elektryczny system stabilizacji przechyłów korzystający z 48-woltowej instalacji elektrycznej nowe Cayenne Turbo oferuje charakterystykę prowadzenia na poziomie rasowego auta sportowego. SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (3,9 s z pakietem Sport Chrono), a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

 

 

Zarezerwowany dla wersji Turbo przedni pas i diodowe reflektory z układem Porsche Dynamic Light System (PDLS) podkreślają dominującą naturę najmocniejszego Porsche Cayenne. Nocą na tle innych wariantów modelu wyróżniają go podwójne moduły przednich świateł. Z profilu uwagę zwracają seryjne 21-calowe obręcze Turbo, również zarezerwowane specjalnie dla topowej odmiany oraz poszerzone nadkola z lakierowanymi osłonami. Znak rozpoznawczy tylnej partii nadwozia stanowią przeznaczone dla wersji Turbo podwójne końcówki układu wydechowego.

 

SUV jest w pełni skomunikowany ze światem, a niemal wszystkie jego funkcje mogą być prezentowane i obsługiwane za pośrednictwem ekranu o wysokiej rozdzielczości oraz paneli dotykowych kokpitu Porsche Advanced Cockpit. Należy do nich m.in. montowany w standardzie system nagłośnienia Bose Surround Sound System.

 

 

Sercem nowego Cayenne Turbo jest silnik o 30 KM oraz o 20 Nm mocniejszy niż w poprzedniku. Nowa 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S łączy się z aktywnym napędem na obie osie Porsche Traction Management (PTM).

 

Charakterystyczną cechą nowych generacji jednostek są turbosprężarki umieszczone pomiędzy rozwidlonymi głowicami (tzw. centralny układ turbo). Skrócenie odległości dzielącej komory spalania i turbosprężarki oznacza, że silnik spontanicznie reaguje na gaz, a centralny układ turbo pozwala generować znacznie wyższą moc.

 

Nowe Cayenne Turbo to pierwszy SUV z adaptacyjnym spojlerem dachowym, należącym do pakietu aktywnej aerodynamiki. Zależnie od swojej pozycji, spojler optymalizuje efektywność, zwiększa siłę docisku tylnej osi albo, w pozycji hamulca aerodynamicznego, skraca drogę hamowania ze znacznych prędkości. Efekt: przy pełnym hamowaniu z 250 km/h SUV zatrzymuje się na dystansie nawet o 2 m krótszym. W ten sposób aerodynamika uzupełnia działanie nowych, wysokowydajnych hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB), które standardowo odpowiadają za wytracanie prędkości w nowym Cayenne Turbo. Warstwa węglika wolframu na stalowych tarczach zwiększa skuteczność hamulców i ich odporność na zużycie, a jednocześnie ogranicza ilość pyłu.

 

Nowe Cayenne Turbo można już zamawiać. W Polsce topowy wariant w gamie Cayenne kosztuje od 676 920 zł.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska