Lamborghini Diablo – wieczny obiekt westchnień

Lamborghini Diablo – wieczny obiekt westchnień

Jeśli dorastałeś w latach 90., to istnieje duże prawdopodobieństwo, że miałeś na ścianie plakat z Lamborghini Diablo na ścianie swojego pokoju.

Produkowany w latach 1991-2000 model jest uznawany obok Porsche 959, Bugatti EB 110, Ferrari F40, McLarena F1 oraz Jaguara XJ 220 za jeden charakterystycznych supersamochodów lat 90. Niezwykle sportowy wygląd oraz otwierane do góry drzwi rozpalały wyobraźnię fanów motoryzacji w każdym wieku na całym świecie. Diablo był flagowym produktem firmy z bykiem w logo - zastąpił model Countach, a z kolei jego następcą w 2000 roku został Murcielago. Przez cały okres produkcji sprzedano zaledwie 2903 egzemplarze, co czyni ten model niezwykle rzadkim.

 

W 1990 roku, jeszcze przed wprowadzeniem do sprzedaży, Diablo został najszybszym samochodem na świecie - udało mu się osiągnąć prędkość 329 km/h, o 1 km/h więcej niż swojemu największemu rywalowi, czyli Ferrari F40. Rekord został mu póżniej odebrany przez Bugatti EB 110.

 

Zapraszamy do obejrzenia galerii z jednym z najwspanialszych (a dla wielu najwspanialszym) modelem Lamborghini w historii:

 

 

Lamborghini Diablo to dwumiejscowe coupe. Chociaż w okresie sprzedaży było dostępne w kilku wersjach, każda z nich była napędza silnikiem V12. W pierwszej, podstawowej wersji silnik ten miał pojemność 5,7 litra i generował moc 492 koni mechanicznych oraz 580 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki trwa 4 sekundy, a prędkość maksymalna została określona na 325 km/h.

 

W 1993 roku model został odświeżony, a nowsza wersja została oznaczona symbolem VT. Największą zmianą w porównaniu do pierwszej generacji było dodanie napędu na cztery koła. Kolejna wersja (SE30) została ograniczona do jedynie 150 sztuk i została wypuszczona na rynek w 1993 roku z okazji 30. urodzin firmy Lamborghini. Dwa lata później zaprezentowano mocniejszą wersję SE30 Jota, w której zamontowano silnik o mocy aż 595 koni mechanicznych. Co ciekawe, auto nie było wyposażone w ABS oraz system kontroli trakcji, co z dzisiejszej perspektywy wydaje się niepojęte. Pozostałymi wersjami Diablo były SV z 1995 oraz rodzina GT/GT1/GT2/GTR, w skład której wchodziły najmocniejsze i najrzadsze wersje.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska