Czy ktoś chce jeszcze lepszą Alfę Romeo?

Czy ktoś chce jeszcze lepszą Alfę Romeo?

Moim zdaniem Alfy Romeo nie trzeba poprawiać, ale w Touring Superleggera twierdzą inaczej.

W zasadzie najważniejsza informacja dotyczy liczby wyprodukowanych samochodów. Będzie ich (bo jeszcze nie zostały zmontowane!) zaledwie SIEDEM. Samochód tym ważniejszy, że to pierwsze kabrio w ostatnich latach i że wóz został zaprojektowany dla uczczenia 90. rocznicy powstania warsztatu-studia karoseryjnego Carozzeria Touring (obecnie ciut inna nazwa). Trzeba wiedzieć, że Disco Volante Spyder to Alfa Romeo 8C Competizione Spider – z tego włoskiego samochodu zaczerpnięto płytę podłogową, silnik i podwozie. Spyder nie tylko świetnie wygląda, ale też powinien naprawdę nieźle jeździć. Po pierwsze dlatego, że to tzw. transaxle (silnik z przodu, skrzynia biegów z dyferencjałem z tyłu), co sprzyja jego wyważeniu (dokładnie 49 procent masy przypada na przednią, a 51 procent na tylną oś). Po drugie to Alfa 8C Competizione, czyli pod stopami mamy 4,7-litrowe V-8, o mocy aż 450 koni. Moment (480 Nm) starcza, żeby błękitne cudo rozpędzało się do setki w 4,5 sekundy i jeździło około 280 km/h. Pomijając wykończenie (oczywiste, że materiały z najwyższej półki), Disco Volante Spyder ma 6-stopniową sekwencyjną skrzynię biegów z łopatkami przy kierownicy i sterowaniem elektronicznym, a także szperę i hamulce z tarczami z ceramicznych spieków. Cena? Tylko na życzenie. Tak podają Włosi. Oficjalne i poważne oferty na pewno odbiorą. Na dziennikarzy nie reagują...

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska