Nowy Mercedes-AMG GT: wersja bez dachu

Nowy Mercedes-AMG GT: wersja bez dachu

Mercedes pokazał otwartą wersję swojego przebojowego roadstera: AMG GT. Samochód pojawi się na rynku w dwóch wersjach, jako AMG GT i w mocniejszej GT C. Pasjonaci szybkich i drogich aut wreszcie będą mogli poruszać się także z wiatrem we włosach.

Mercedes długo kazał czekać swoim klientom na otwartą wersję auta. AMG GT jest na rynku już jakiś ponad rok, pojawienie się kabrioletu było kwestią czasu. Wreszcie jest, choć oficjalna premiera będzie miała miejsce dopiero na paryskim salonie motoryzacyjnym.

 

Pod maską kilka zaskakujących rzeczy. Po pierwsze, dwie wersje mocy. Podstawowa AMG GT generuje 469 koni mechanicznych. Ciekawsza jest ta mocniejsza: AMG GT C. Otóż w przeciwieństwie do mocniejszej wersji roadstera z zamkniętym dachem (oznaczonej jako AMG GT S) ma aż 46 koni mechanicznych więcej. Razem daje to 547 koni mechanicznych. Plus niesamowite 680 Nm momentu obrotowego.

 

 

To przekłada się na osiągi. Mocniejsza wersja kabrioletu osiąga 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie, ale na poziomie 316 km/h. To chyba powinno wystarczyć.

 

To jednak nie wszystko. Do mocniejszej wersji AMG GT C przeszczepiono kilka rozwiązań z ekstremalnej, torowej wersji zamkniętej, oznaczonej jako AMG GT R. To przede wszystkim elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego oraz szerszy rozstaw tylnych kół. Chodziło o to, by samochód, dzięki „szperze” poruszał się jeszcze szybciej po torze, jeśli jego właściciel zażyczy sobie takowy odwiedzić.

 

Podstawowa wersja AMG GT też nie jest ułomkiem. Napędzany 4-litrowym silnikiem V8 samochód rozpędza się do setki w 4 sekundy. W przypadku obydwu wersji za przeniesienie napędu odpowiada 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia automatyczna. Biegi można oczywiście zmieniać łopatkami umieszczonymi przy kierownicy. Dodano specjalny tryb pracy skrzyni, nazywający się „Race”. Mocniejsza wersja auta ma agresywniejszy pierwszy bieg i później włączający się siódmy.

 

Mówimy o roadsterze z otwieranym, płóciennym dachem, zatem na koniec kilka słów o nim. Fabryka oferuje trzy kolory do wyboru: czarny, beżowy lub czerwony. Struktura dachu wykonana jest z magnezu, stali i aluminium. Można go otwierać podczas jazdy, o ile prędkość wynosi do 50 km/h.

 

Waga auta to 1595 kg w wersji podstawowej i 1660 kg w wersji AMG GT C. Ceny? Trudno wyrokować. W polskich salonach zamknięta wersja AMG GT zaczyna się od 555 tys. zł. Kabriolet będzie z pewnością nieco droższy.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska