Kombi dla aktywnych: nowe Volvo V90 Cross Country

Kombi dla aktywnych: nowe Volvo V90 Cross Country

Ofensywa Szwedów trwa. Po doskonale przyjętych modelach XC90, S90 i V90 przyszedł czas na uterenowione kombi, charakterystyczne dla marki. Oto nowe V90 Cross Country.

Pierwszy model z rodziny Cross Country został przedstawiony 20 lat temu. Dwie dekady wystarczyły, by Volvo umocniło się w segmencie. Znalazło też naśladowców: podwyższone kombi robią teraz inne firmy, w tym Audi i Volkswagen.

 

„Modele Cross Country są dla nas bardzo ważne. Staramy się dzięki nim pokazać, że luksusowo mogą czuć się także ci wszyscy, którzy lubią zjeżdżać z utwardzonych dróg” - powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo.

 

 

Nowe Volvo V90 Cross Country było testowane przez Szwedów w ekstremalnych zimowych warunkach na północy kraju. Modele przedprodukcyjne przemierzały lasy w całym kraju, ale zawieziono je także do gorącej Arizony. Amerykańscy klienci Volvo są jednymi z bardziej wymagających.

 

Różnice między pierwowzorem (kombi V90), a V90 Cross Country, z zewnątrz są widoczne na pierwszy rzut oka. Auto zostało podwyższone i pokryte plastikowymi nakładkami mającymi wzmocnić terenowy wizerunek. W środku zmian jest dużo mniej. Projektanci wyszli z założenia, że uterenowiona wersja ma być równie luksusowa. Właściciel dostanie więc 9-calowy ekran dotykowy z satelitarną nawigacją, 12,3-calowy ekran TFT zamiast panelu z tradycyjnymi zegarami, pół-autonomiczny system Pilot Assist i listę opcji, o której można by napisać książkę.

 

Pod maską również bez zmian. Tak jak w V90 dostępne będą silniki dieslowskie D4 i D5 oraz benzynowe T5 i T6. Ich moc waha się od 190 do 320 koni mechanicznych. Prześwit auta jest o 65 większy od pierwowzoru. Wynosi 218 mm, więcej niż w konkurencyjnym Audi A6 Allroad (185 mm).

 

Pierwsze samochody z fabryki w Torslanda trafią do klientów już tej jesieni. W Polsce możemy się ich spodziewać na początku przyszłego roku.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska