Mercedes atakuje Volvo i Audi terenową E-Klasą!

Mercedes atakuje Volvo i Audi terenową E-Klasą!

Takiej wersji Mercedesa Klasy E jeszcze nie było. Niemcy ze Stuttgartu postanowili zrobić zamach na panujących w segmencie luksusowych, uterenowionych kombi Volvo i Audi. Nowa E-Klasa All-Terrain to rywal Volvo V90 Cross Country i Audi A6 Allroad. Prezentuje się wyśmienicie.

Dotąd Mercedes nie miał w rodzinie Klasy E takiego auta. Wychodzono z założenia, że limuzyna i kombi wystarczą dla statecznych właścicieli aut tej firmy. Jeśli ktoś chciał poczuć się wyjątkowo, oferowano mu zbudowanego na bazie E-Klasy CLS-a, czterodrzwiowe coupe. Ale żeby samochód uterenowiony? Co to, to nie. Jednak sukces rywali - przede wszystkim Volvo i Audi, ale także tańszych i mniejszych Volkswagena, czy Skody - skłonił firmę do zmiany decyzji. Na kilka dni przed oficjalną premierą na salonie w Paryżu pokazano nowe auto: E-Klasę All-Terrain.

 

 

Samochód pozostaje luksusową limuzyną, a o jego wszechstronności z zewnątrz informują subtelne detale. Tak samo jak u rywali rynkowych są to zmieniony grill i plastikowe nakładki na nadkola. E-Klasa All-Terrain jest dzięki temu wizualnie wyższa. W rzeczywistości to ten sam samochód, nieznacznie tylko podniesiony. Samochód wyposażono w system Air Body Control, którym reguluje się wysokość nadwozia z poziomu kokpitu. Maksymalny prześwit to 156 milimetrów, a więc znacznie mniej niż w przypadku Volvo V90 Cross Country, o niemal 3 centymetry.

 

Tego typu auta nie miałyby sensu, gdyby nie napęd na wszystkie koła. Mercedes zdecydował wyposażyć nową E-Klasę w swój patent: 4Matic AWD. Nie został on specjalnie dostosowany, ale po prostu wszczepiony do auta jako standard. Podobnie jak w zwykłej Klasie E, także w modelu All-Terrain dostępnych będzie całe mnóstwo elektronicznych gadżetów wspomagających kierowcę. Na końcu długiej listy znajduje się system pozwalający na pół-autonomiczną jazdę w trasie. Bo taki właśnie w założeniu ma być ten samochód: na co dzień sprawować się równie dobrze, co E_klasa, a od święta pozwalać wyjechać poza asfalt.

 

Na początek Mercedes Klasy E będzie oferowany wyłącznie z jednym silnikiem. To dwulitrowy diesel E220d o mocy 191 koni mechanicznych. Silnik połączono z 9-biegową skrzynią automatyczną 9G-Tronic. Osiągi auta z takim motorem nie są imponujące, ale wystarczające. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 231 km/h.

 

Mercedes obiecuje, że model z dieslowskim silnikiem V6 (E350d) pojawi się na rynku nieco później, prawdopodobnie na początku 2017 roku.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska