Napij się wody z klimatyzacji – nowy pomysł Forda

Napij się wody z klimatyzacji – nowy pomysł Forda

Właśnie jedziesz autostradą w gorący dzień i okazuje się, że zapomniałeś kupić wody mineralnej? W takiej sytuacji w sukurs idzie Ford i jego najnowszy wynalazek.

Doug Martin, który pracuje w firmie Ford jako inżynier, zaprojektował system, który przechwytuje wodę z układu klimatyzacji, a następnie ją filtruje i serwuje pasażerom samochodu za pomocą niewielkiego kraniku, który został umiejscowiony w tunelu środkowym. Inspiracją była dla niego wycieczka do Peru, podczas której przeczytał o billboardzie, który wytwarza wodę z wilgotnego powietrza i zapewnia ją mieszkańcom.

 

 

Jego system otrzymał nazwę On-The-Go H20 i jest jednym z wielu, jakich dokonali w ostatnim roku pracownicy Forda. Jak to działa? W normalnej sytuacji woda, która zbiera się w okolicach układu klimatyzacji po prostu spada na drogę. W systemie wymyślonym przez Douga Martina każda kropla jest przechwytywana, a następnie oczyszczana przez 0,1-mikronowy filtr, który pozbawia jej wszelakich zanieczyszczeń. Przefiltrowana woda trafia do kierowcy za pomocą niewielkiego kraniku. System jest całkiem wydajny – w ciągu godziny jest w stanie dostarczyć 1,89 litra wody.

 

 

Twórca systemu ma nadzieję, że pewnego dnia jego wynalazek trafi do seryjnej produkcji i będzie mógł się okazać przydatny zwłaszcza w tych rejonach świata, gdzie dostęp do bezpiecznej wody pitnej jest utrudniony. Tak wypowiedział się na temat swojego odkrycia:

 

„Cała ta woda, która jest marnowana mogła by być wykorzystana i czemuś służyć. Prawdziwa wizja jest taka, że pomysł mógłby pomóc ludziom, którzy nie mają łatwego dostępu do wody, w miejscach takich jak na przykład australijskie odludzia. Staram się, aby moje córki były ze mnie dumne i chcę uczynić świat lepszym miejscem”.


Idea z pewnością jest szczytna – zobaczymy, czy macierzysta firma pana Martina zdecyduje się na wdrożenie jego wynalazku do swoich samochodów.

 

foto: materiały prasowe

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska