7 najgorętszych hot-hatchy na rynku

2016-09-28
7 najgorętszych hot-hatchy na rynku

Kieszonkowe wyścigówki są jednymi z bardziej emocjonujących aut. W przeciwieństwie do supersamochodów hot-hatche można kupić od ręki: dostępne są w różnych cenach i konfiguracjach. A wszystkie zapewniają niesamowite emocje, zwłaszcza tym, którzy „ogarniają”, czyli wiedzą co wolno, a czego nie na drogach. Oto 7 według nas najgorętszych w Polsce.

Honda Civic Type R

 

Najszybsza na świecie kompaktowa przednionapędówka. Honda potwierdziła dominację, bijąc rekord na północnej pętli Nurburgringu. W porównaniu z poprzednią wersją moc zwiększono aż o 1/3, do 300 KM. To przekłada się na osiągi. Type R rozpędza się do setki w 5,7 sekundy. Stylizacja jest kontrowersyjna, auto ma całe mnóstwo wlotów powietrza, nakładek i spojlerów, ale – jak przekonują w Hondzie – to wszystko w służbie osiągów. Za Type R-a trzeba zapłacić co najmniej 146 tys. zł.

Seat Leon Cupra R 290

 

Leon jest już na rynku od jakiegoś czasu. Jego najbardziej ekstremalna wersja to Cupra R z dopiskiem 290. Ta liczba oznacza moc – równe 290 KM. Rozpędzają one drapieżnika do setki w 5,7 sekundy. Przeniesienie napędu generowanego przez jednostkę 2.0 TSI odbywa się za pomocą skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowego automatu DSG. Podstawowa wersja (z manualem) kosztuje od 123 tys. zł.

 

 

Volkswagen Golf R

 

Kultowym hot-hatchem Golfa jest GTI, w tym jego najnowsza wesja GTI Sportclub S. Ale w ofercie Volswagen ma mocniejsze i bardziej narowiste auto. To czteronapędowy Golf R. Z zewnątrz daje się poznać zaledwie kilkoma szczegółami stylizacyjnymi, ale serce ma naprawdę mocne. Jednostka ma 300 KM. Ceny startują od 160 tys. zł.

 

Ford Focus RS

 

Najnowsze wcielenie najszybszego Focusa bardzo różni się od poprzedniego. RS miał napęd na przód, a teraz napędzane są 4 koła. Focus dysponuje mocą 350 KM generowaną z silnika 2,3 litra EcoBoost. V-max wynosi 266 km/h. Ciekawostką jest jedyny w swoim rodzaju tryb „drift”. Wystarczy wcisnąć przycisk i łatwiej jeździ się bokiem.

 

Audi RS3

 

Zmieniamy półkę cenową. Za najbardziej ekstremalną wersję kompaktowego Audi można kupić dwa z wymienionych dotąd samochodów jednocześnie. A Leony Cupry R nawet 3. RS3 w poprzedniej wersji kosztował bowiem ok. 350 tys. zł w podstawie. W zamian miał napęd quattro i... 367 koni mocy. Auto - najszybsze w zestawieniu - setkę połyka w 4,3 sekundy. Wkrótce pojawi się nowa wersja RS3, mocniejsza i nowocześniejsza. Debiut na dniach.

 

Mercedes A45 AMG 4Matic

 

Udana A Klasa, będącą ulubionyjm samochodem zamożnych sibngli, ma swoją bardzo mocną wersję sygnowaną przez inżynierów AMG. A45 AMG ma dwulitrowy silnik, który generuje 360 KM. Również kosztuje krocie, ale tym autem na torze naprawdę można powyczyniać, znacznie nawet sprawniej niż mocniejszymi C i E Klasami. To dlatego, że kompakt jest znacznie lżejszy.

 

BMW M 135i

 

Na koniec atrakcja specjalna, „jedynka” ze znaczkiem M i napędem na tył. Pod maskę wrzucono rzędowy silnik sześciocylindrowy, którego moc wyśrubowano do 326 KM. Osiągi są piorunujące: 4,9 s. do setki w wersji z automatyczną skrzynią biegów.

 

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska