Crossover przyszłości od Lexusa

2016-10-03
Crossover przyszłości od Lexusa

Najmodniejsze w tej chwili samochody na rynku, czyli crossovery, stają się coraz bardziej futurystyczne. Swoją wizję pokazał właśnie Lexus. Model UX ma być następcą miejskiego CT200h. Szkoda, że – choć bardzo nowoczesny – przypomina troszkę auta tańszej marki koncernu, czyli Toyoty.

UX został pokazany po raz pierwszy na trwających właśnie targach samochodowych w Paryżu, podczas dni prasowych. Choć to auto studyjne, pokazujące raczej kierunek, w którym zmierza Lexus, można się spodziewać, że samochód z elementami konceptu zostanie skierowany do produkcji.

 

 

Japończycy, nie tylko z Toyoty, lubują się ostatnio w autach zaprojektowanych wyjątkowo ostro, z nachodzącymi na siebie krawędziami i mnóstwem załamań. Takie są np. Nissan GT-R, Toyota CH-R, czy Honda Civic Type R. Również UX jest tego typu autem, z zewnątrz przypominającym raczej filmowy statek kosmiczny.

 

UX to auto czteroosobowe, o kompaktowych wymiarach. Długość to zaledwie 4,4 metra, szeokość 1,9 metra, a wysokość 1,5 metra. Rozstaw osi wynosi 2,64 metra. W środku komfortowo podróżować mogą cztery osoby, każda na swoim własnym fotelu. Te fotele są właśnie jednym z wyróżników wnętrza auta. W poszukiwaniu komfortu projektanci Lexusa zdecydowali się na oplecenie stelażu materiałem, dzięki czemu powstała ażurowa konstrukcja. Jak się na czymś takim siedzi, tego nie jesteśmy sobie w stanie wyobrazić.

 

Nowinek technologicznych jest w studyjnym aucie Lexusa znacznie więcej. Słupki są przezroczyste, co nie tylko poprawia design auta, ale ma bezpośredni wpływ na widoczność. Auto nie ma lusterek, ale ostatnio to typowy zabieg projektantów. Mówi się zresztą, że w czasach radarów i kamer okalających auta dookoła, stają się one zbędne.

 

W środku właściwie nie ma przycisków, są one wirtualne. Kokpit ma kilka ekranów z poziomu których steruje się funkcjami auta. Jak przystało na prototyp, UX jest samochodem wyłącznie elektrycznym. Tak jak jego pokazani w Paryżu rywale (m.in. Mercedes Generation EQ) nawet w planach nie posiada wersji spalinowej.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska