Nowa piątką BMW. Bat na E Klasę Mercedesa?

Nowa piątką BMW. Bat na E Klasę Mercedesa?

Siódma generacja BMW serii 5 zadebiutowała. Bawarczycy pokazali zdjęcia, których kilkadziesiąt możecie zobaczyć w galerii oraz ujawnili szczegóły techniczne. Auto prezentuje się, jakby chciało przejąć rolę lidera w segmencie i pokonać Mercedesa E i Audi A6.

Jak widać na obrazkach model G30 pełnymi garściami czerpie z flagowej limuzyny BMW, czyli najnowszego wcielenia serii 7. Widać też inspiracje autem pokazanym w 2013 roku – Pininfariną Gran Lusso Coupe, będącą wariacją Włochów na temat niemieckiego klasyka. Nowa seria 5 to jednak tradycyjnie już ewolucja, a nie rewolucja w projektowaniu. Czasy, kiedy BMW dokonywało rewolucji (projektantem był wówczas Chris Bangle) dawno minęły.

 

 

Nowa seria 5 jest dynamiczniejsza, bardziej sportowa od większej „siódemki”, wygląda seksowniej, prawdopodobnie dzięki proporcjom. Kufer jest krótszy i delikatnie opadający. Sylwetka nie ma w sobie nic z coupe, ale nawiązuje do tego typu nadwozia.

 

W środku podobieństw do największego auta Bawarczyków jest znacznie więcej. Dominują zaawansowane systemy infotainment, wskaźniki są podobne. Wyposażenie najbogatszych wersji nowej „piątki” nie odbiega od wyposażenia „siódemki”. Sterowanie gestami to jedna z możliwości.

 

Konstrukcja nowych BMW opiera się na technologii CLAR (Cluster Architecture), która łączy wysoko wytrzymałą stal, włókno węglowe i aluminium. Dzięki temu waga nowego auta jest nawet 100 kg mniejsza od poprzednika, przy lepszym wyposażeniu.

 

Do zasilania posłuży spora gama silników. Paletę otwierać będzie 2-litrowy benzynowy motor B48 i dieslowski B48. Możemy się spodziewać 6-cylindrowych jednostek rzędowych i takich samych, ale doładowanych w autach M Performance (np. M550d). Benzynowy V8 zostanie zarezerwowany dla 550i. Na BMW M5 pozostanie poczekać jeszcze długo. Bez wątpienia dostaniemy też auto z napędem hybrydowym (być może identycznym jak w BMW 740e i X5 xDrive40e).

 

Gamę silników otwierają silniki 4-cylindrowe, doładowane. Benzynowy nazywa się 530i (248 KM), a dieslowski 530d. Do tego silniki 6-cylindrowe, rzędowe 540i (335 KM) i dieslowski 540d. Tak, dobrze czytacie, BMW po raz kolejny zmieniło oznaczenie, czym rozczarowuje wielbicieli marki.

 

Model będzie dostępny jako hybryda 530e, a potem także z silnikiem V8 w 550i. Na M5 trzeba poczekać. Standardowo auto wyposażone jest w napęd na tył, opcjonalnie w xDrive. Skrzynia to 6-biegowy manual lub 9-biegowy automat.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska