Mercedes X – pickup klasy premium

Mercedes X – pickup klasy premium

Niemiecka firma zaprezentowała koncept luksusowego pickupa. Należy jednak mieć na uwadze, że nie jest to od początku do końca projekt Mercedesa, a efekt współpracy z aliansem Renault-Nissan.

Mercedes tworząc swojego pickupa klasy premium (który jak na razie został ochrzczony mianem X-klasy, chociaż nie jest to jeszcze oficjalna nazwa handlowa) stwierdził, że wyważanie otwartych drzwi nie ma sensu i zamiast tworzyć samochód od podstaw, sięgnął po sprawdzone rozwiązanie. A konkretnie po Nissana Navarę, bo to właśnie na japońskim samochodzie jest w dużej mierze oparte najnowsze auto z trójramienną gwiazdą na grillu.

 

 

Jednak stwierdzenie, że Mercedes klasy X jest Nissanem Navarą ze zmienionym emblematem byłoby dużą niesprawiedliwością (inaczej niż w przypadku Citana, który był praktycznie kopią Citroena Berlingo). Koncern z siedzibą w Stuttgarcie skorzystał co prawda z produktu Nissana, ale efekt końcowy znacząco się od Navary różni – przede wszystkim pod względem standardu wykończenia. Patrząc na wnętrze nie mamy wątpliwości, że Mercedes chce trafić do klientów, którzy cenią sobie wysoką jakość i raczej rzadko poruszają się po nieutwardzonych drogach oraz bezdrożach.

 

Nie wiadomo niestety zbyt wiele na temat silników, które znajdą się pod maskami Mercedesów klasy X. Podobno w wersjach podstawowych zagoszczą jednostki czterocylindrowe, natomiast w wyższych wyposażone w sześć cylindrów, oczywiście zarówno benzynowe, jak i Diesle. Standardem ma być napęd na tył, ale opcjonalnie będzie można wybrać wariant 4x4. Produkcja ma się odbywać w fabryce Nissana w Barcelonie, w której powstaje także model Navara.

 

Czy Mercedesowi uda się trafić w gusta klientów ze swoim najnowszym produktem? Nie można tego wykluczyć – zapewne znajdą się tacy, którzy chętnie przesiedliby się ze swoich SUV-ów do jeszcze większych samochodów, a przeszkodą był jak dotąd brak odpowiednio dużego modelu z wysokim standardem wykończenia w środku.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska