Mercedes-AMG E63 i E63 S – limuzyny jak supersamochody

Mercedes-AMG E63 i E63 S – limuzyny jak supersamochody

Niebawem do sprzedaży trafią dwa nowe modele Mercedesa-AMG: E63 i E63 S. Drugi z nich będzie najpotężniejszym przedstawicielem klasy E w historii.

Chociaż oficjalna premiera wspomnianych modeli Mercedesa jest zaplanowana na listopadowy Auto Show, który odbędzie się w Los Angeles, to firma ze Stuttgartu już teraz postanowiła zaprezentować je światu. Klienci będą mogli wybierać spośród dwóch wariantów mocy.

 

 

Pod maską nowego Mercedesa znajdzie się silnik benzynowy V8 o pojemności czterech litrów, który w słabszej (chociaż w żadnym wypadku nie słabej) odmianie generuje 563 konie mechaniczne oraz 750 Nm momentu obrotowego. W przeciwieństwie do poprzedników w samochodzie nie znajdziemy standardowego napędu na tył – zdecydowano się na wariant 4MATIC, czyli na wszystkie koła. Auto może się pochwalić imponującym przyspieszeniem – sprint do setki trwa zaledwie 3,5 sekundy.

 

Jeszcze lepiej sprawy się maja w przypadku mocniejszej odmiany, oznaczonej symbolem E63 S. Może się ona pochwalić mocą aż 603 koni mechanicznych, moment obrotowy wynosi zawrotne 850 Nm, sprint do setki trwa 0,1 sekundy krócej niż w słabszej wersji, a prędkość maksymalna została określona na 310 kilometrów na godzinę.

 

 

Znajdą się jednak z pewnością tacy, którzy będą narzekać, że auto nie jest napędzane tylko na tylne koła. Dla miłośników latania bokiem Mercedes przygotował tryb drift (znany chociażby z Focusa RS), dzięki któremu będzie możliwe wykorzystanie tylko tylnego napędu. Za jego przeniesienie ma odpowiadać 9-stopniowa przekładnia AMG Speedshift.

 

Za limuzynę charakteryzującą się osiągami na poziomie supersamochodów zapewne trzeba będzie sporo zapłacić, ale Mercedes nie zdradził jeszcze, jakich kwot będzie oczekiwał od potencjalnych nabywców. Sprzedaż ma ruszyć wiosną przyszłego roku.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska