Audi A5/S5 cabrio: coś na przyszłe lato

Audi A5/S5 cabrio: coś na przyszłe lato

Audi A5/S5 w wersji bez dachu dołącza do coupe i sportbacka. Samochód jest większy i bardziej funkcjonalny, ale jego główną zaletą pozostaje wzornictwo, technologia i moc.

 

Dach nowego kabrioletu zamyka się w 15 sekund i otwiera w 18. Można to robić jadąc, do prędkości 50 km/h. Samochód jest o 47 mm dłuższy od poprzednika, a siedzenia zostały zaprojektowane w nowy sposób. Dzięki temu wzrosła przesrzeń dla pasażerów tylej kanapy. Czteroosobowym autem, nawet z zamkniętym dachem, można komfortowo podróżować, choć zapewne nie na dłuższych trasach. Audi A5/S5 raczej nie ma szans stać się rodzinnym autem.

 

Maska – tak jak w przypadku pierwowzoru – została narysowana w taki sposób, że wygląda jakby zdjęto ją z rasowego gran turismo. Przetłoczenia na tylnych drzwiach i błotniku sprawiają, że z boku nowe A5 Cabriolet wygląda jak amerykański muscle car. Przednie i tylne światła są nowoczesne, w standardzie LED-owe. Do auta będzie można dokupić reflektory Matrix.

 

Wyposażenie nowego A5 przypomina A4. Wersji będzie całe mnóstwo. W podstawie dostaniemy 17-calowe felgi ze stopów lekkich, Audi Drive Select i łączność z systemami Android i Apple Carplay. Im wyżej, tym opcji więcej. Multimedialny system MMI i wirtualny kokpit to popisówka Audi, która w ostatnich wersjach samochodów z Ingolstadt została dopracowana do perfekcji. Nawigacja może być wyświetlana przed oczami kierowcy, wówczas zegary ulegają zmniejszeniu. Obsługa systemu jest intuicyjna i prosta.

 

Z rzeczy dodatkowych warto wspomnieć o różnych rodzajach foteli (w tym z masażem), tapicerek oraz systemów wspomagających bezpieczeństwo i komfort (m.in. adaptacyjny tempomat, system przeciwdziałający kolizji, ostrzeżenie przed opuszczaniem pasa i autem w martwym punkcie). Lista opcji, jak w przypadku każdego nowego Audi, będzie naprawdę bardzo długa.

 

Do napędu zarówno posłużą silniki TDI i TFSI. 4-cylindrowe 2.0 w obu przypadkach dostarczają 190 KM. Mocniejsze 218, 252 KM i 272 KM (nie wiadomo, czy wszystkie będą dostępne w polskiej ofercie). Najmocniejszym dieslem będzie jednostka V6 3.0 TDI o mocy 286 KM. Na szczycie listy znajduje się S5 z silnikiem 354-konnym. Auto do setki przyspiesza w 5,1 sekundy.

 

Przeniesienie napędu na przód lub na 4 koła (quattro) odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-biegowego S-Tronica.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska