W łóżku musimy starać się bardziej. Bo inaczej...

2017-05-22
W łóżku musimy starać się bardziej. Bo inaczej...

Dlaczego przypadkowy seks oraz seks na pierwszej randce sprawia nam facetom satysfakcję większą niż kobietom? Jest nowe wyjaśnienie tego paradoksu, niezbyt dla nas optymistyczne.

My mężczyźni różnimy się od kobiet, to nie ulega wątpliwości. Ale dlaczego na przypadkowy seks i seks na pierwszej randce chętniej decydujemy się my, a kobiety są wobec tego bardziej sceptyczne?

 

Dotąd wyjaśniano to w ten sposób, że nami kieruje atawistyczny przymus posiadania jak największej liczby partnerek (by można było rozsiewać geny). Z kolei kobietom ma zależeć głównie na znalezieniu partnera stałego, może nie najpiękniejszego, ale za to zdolnego zapewnić bezpieczeństwo potomstwu.

 

Biologia biologią, ale dr Terri Conley, psycholog z University of Michigan, postawiła inną tezę. Po długich badaniach doszła do wniosku, że wielu kobietom nie chce się chodzić do łóżka z nowo poznanymi partnerami, ponieważ nie dają im oni czysto seksualnej satysfakcji.

 

O ile niemal wszyscy mężczyźni osiągają orgazm podczas kontaktu z nową osobą, to odsetek ten u kobiet wynosi jedynie 35 proc. Reszta raczej nie ma więc powodu do euforii.

 

Z badań dr Conley wynika, że kobiety biseksualne, mając do wyboru kobietę i mężczyznę, niemal zawsze na pierwszą randkę wybiorą kobietę. Kobieta, nawet nieznajoma, gwarantuje bowiem spełnienie, mężczyzna zdecydowanie nie.

Inne badanie, które skłoniło psycholożkę do postawienia śmiałej tezy, że nie jesteśmy należycie dobrzy w łóżku, polegało na wskazaniu znanej osoby, z którą ankietowani chcieliby pójść do łóżka. Większość kobiet wskazywała nie tych mężczyzn, którzy byliby w stanie zapewnić bezpieczeństwo, ale „złych chłopców” i znanych z seksualnych podbojów celebrytów.

 

Zatem, być może rzeczywiście kobiety nie chodzą do łóżka na pierwszej randce dlatego, że nie wierzą, że będzie im dobrze, a nie dlatego, że się ograniczają… Co o tym sądzicie?

 

Foto: iStock

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska