Jak powstawał komputerowy Wiedźmin?

2017-09-11
Jak powstawał komputerowy Wiedźmin?

Dzięki CD Projekt Red postać Geralta z Rivii jest rozpoznawalna przez graczy na całym świecie. Droga białowłosego wiedźmina z kart powieści Andrzeja Sapkowskiego na ekrany komputerów była jednak kręta i wyboista.

Pierwsza część gry komputerowej Wiedźmin była typowym przedstawicielem gatunku RPG i prezentował formę charakterystyczną dla tego typu produkcji. Fabuła rozpoczynała się około 5 lat po wydarzeniach z Pani jeziora (czyli ostatniej części wiedźmińskiej sagi), a gracz kierował poczynaniami Geralta z Rivii. Grze daleko było do ideału (sporo do życzenia pozostawiał chociażby system walki), jednak ze względu na mocno inspirowany słowiańskim folklorem klimat została ciepło przyjęta przez graczy.

 

Chociaż gra ujrzała światło dzienne w 2007 roku, to plany przeniesienia przygód wiedźmina na ekrany komputerów powstały dużo wcześniej, bo już w latach dziewięćdziesiątych. Dlaczego tak długo musieliśmy czekać na komputerowego Wiedźmina (którym w pierwotnej wersji wcale nie miał być Geralt)? Na te i wiele innych pytań odpowiada niemal dwugodzinny film dokumentalny Biały Wilk: Historia komputerowego Wiedźmina, stworzony przez popularny kanał Arhn.eu. Jeśli jesteście fanami świata wymyślonego przez Andrzeja Sapkowskiego, jest to pozycja obowiązkowa. A jeśli nie, to i tak warto poznać historię protoplasty jednej z najlepszych gier w historii.

 

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska