Pierwsze motoryzacyjne perfumy

2017-10-27
Pierwsze motoryzacyjne perfumy

Perfumy „Soul of Motion” to ekskluzywny zapach stworzony wspólnie przez Mazdę i kosmetycznego giganta Shiseido. Jednak do ich stworzenia nie użyto nut benzyny, oleju silnikowego, ani skórzanej tapicerki.

Motoryzacyjne koncerny robią co mogą, by przyciągnąć uwagę, czasami wychodzi im to lepiej, a czasami gorzej. Jednym z pomysłów jest sponsoring, innym wchodzenie na terytoria dotąd zastrzeżone.

 

Japońska Mazda jest tak dumna ze swojej filozofii designu, która nazywa się Kodo (po japońsku dusza ruchu), że zdecydowała, by stworzyć pasujący do niej zapach („Soul of motion” to też dusza ruchu, tyle że po angielsku). Na szczęście nie delegowała do zadania inżynierów opracowujących silniki, designerów, czy speców od aerodynamiki, tylko uznaną firmę Shiseido.

 

To było jakiś czas temu, w 2015 roku. Wówczas filozofię Kodo postanowiono przełożyć także na meble, rowery, inne przedmioty użytkowe. Ale to właśnie perfumy zyskały uznanie. Opakowanie zostało nagrodzone za design w międzynarodowym konkursie iF Design Award 2017. To bardzo prestiżowy konkurs, można powiedzieć Nobel architektów i osób zajmujących się wzornictwem przemysłowym i użytkowym.

 

Nagrody przyznaje 60 ekspertów w 7. kategoriach (opakowanie, produkt, architektura wnętrz, koncepcja, komunikacja, architektura, usługi). Na 5,5 tys. zgłoszeń przyznano 75 nagród.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska