Okulary Snapchata spektakularną klapą

2017-11-09
Okulary Snapchata spektakularną klapą

Szumnie zapowiadane okulary Spectacles, umożliwiające nagrywanie krótkich filmów nie sprzedały się tak, jak chciałby tego ich producent – w magazynach zalegają dziesiątki tysięcy egzemplarzy, a firma straciła na nich już 40 milionów dolarów.

Okulary Spectacles miały zawojować rynek i wyznaczyć nowe trendy, jeśli chodzi o sposób nagrywania treści wideo. W teorii wszystko wyglądało świetnie – jeszcze kilka miesięcy temu Snapchat święcił triumfy i był najpopularniejszym miejscem do publikowania kilkusekundowych filmów, a nagrywanie ich okularami miało być wygodniejsze niż telefonem.

 

Coś jednak poszło nie tak i firma Snap Inc. (będąca właścicielem Snapchata) zanotowała z ich powodu stratę w wysokości 40 milionów dolarów. Spectacles, które trafiły na rynek w lutym 2017 roku nie sprzedały się w tak wielu egzemplarzach, jak zakładały prognozy – w październiku mówiono, że w magazynach zalega nawet 100 tysięcy sztuk!

 

 

Jednym z powodów takiego obrotu spraw jest z pewnością wysoka cena urządzenia. 129 dolarów za możliwość nagrywania krótkich filmików okazało się ceną zbyt wysoką dla wielu potencjalnych klientów (wśród których sporą część stanowią nastolatkowie). Nie można też zapomnieć o tym, że wprowadzenie opcji Stories przez Instagram sprawiło, że część użytkowników postanowiła porzucić serwis Evana Spiegela – bo po co wrzucać zdjęcia i filmy w dwóch apkach, skoro można to robić w jednej.

 

Pomimo wpadki Snapchat nie składa broni – Spiegel zapowiedział, że 4 grudnia aplikację czeka największa zmiana w historii, która ma jeszcze bardziej ułatwić korzystanie z niej.

Polecane wideo

Dodaj komentarz

© 2016 Marquard Media Polska